4 decembrie 2013

Prajitura "Negresa"


Aceasta este prima prajitura pe care am facut-o cand mi-am cumparat primul meu aragaz. In vremea aceea am facut-o mereu, dar in ultimii ani am cam uitat de ea :)  Astazi, mi-a cazut in mana unul din caietele mele vechi cu retete si brusc m-a apucat nostalgia. Zis si facut :) 

Pentru blat am avut nevoie de:
- 200 g unt
- 200 g zahar
- 4 galbenusuri
- 100 ml lapte
- 3 sau 4 linguri cacao
- 1 praf de copt
- 250 g faina

Pentru bezea am avut nevoie de:
- 4 albusuri
- 200 g zahar

Pentru glazura am avut nevoie de:
- 3 linguri de lapte
- 100 g unt
- 3 sau 4 linguri cacao
- 200 g zahar


Am mixat foarte bine untul cu zaharul si apoi am adaugat pe rand cele 4 galbenusuri.


Am adaugat laptele, cacao, praful de copt si faina.


Am mixat pana s/au incorporat foarte bine toate si apoi am turnat compozitia in tava tapetata cu hartie de copt 


Am copt aproximativ 25 minute.... testul cu scobitoarea .... :) 


Cand blatul a fost complet rece, am facut bezeaua. 
Am mixat bine cele 4 albusuri cu 200 g zahar si apoi am continuat mixarea pe aburi pana cand bezeaua a inceput sa se prinda de peretii vasului.


Cam asa arata in vas...


Am pus bezeaua pe blat...


In mod normal, conform retetei trebuia sa fac glazura, DAR de data asta, am topit ciocolata la microunde :) 




Ii la fel de buna...  cum mi-o aminteam :) 
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu