22 ianuarie 2014

Paine Margareta


Am avut nevoie de:

- 150 ml apa calduta

- 50 ml lapte

- 450 g faina tip 650

- 30 g drojdie proaspata
- 3 linguri ulei
- 1/2 lingurita sare
- 1/2 lingurita zahar
- max 1 lingura mac

Pentru uns painea am folosit galbenusul unui ou amestecat cu 2 - 3 linguri de lapte.



Dupa principiul masinii de paine, prima data lichidele, sarea, zaharul, apoi faina si drojdia m/am ghidat si de data asta. Am pus/o la treaba 30 minute, iar apoi am scos aluatul si l/am pus direct pe o hartie de copt masurata in prelabil pentru tava de pizza.

Am intins aluatul cat am putut de rotund si am pus in mijloc o forma rotunda de decupat.... ca sa ma pot orienta mai bine cand tai "petalele".


Am inceput apoi sa rasucesc "petalele" - toate in acelasi sens


Am transferat "margareta" in tava de pizza.


 Am lasat sa odihneasca aprox 25 minute si apoi am uns-o cu galbenusul amestecat cu lapte. Am presarat mac in mijloc si i-am dat drumul la cuptor pentru 25 de minute. 











4 comentarii:

  1. Drojdie proaspata? Asa deasupra fainii nedizolvata? Eu in masina pun numai uscata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Sanda, eu nu dizolv niciodata drojdia proaspata daca o folosesc in masina de paine. pur si simplu o faram putin si o pun peste faina. Nu spun sa faci ca mine, dar poti incerca. Fac paine cu masina cu de cateva ori pe saptamana cu drojdie proaspata. Am tot timpul in casa si drojdie uscata.... pentru situatii in care uit sa cumpar proaspata. :)

      Ștergere
  2. Chiar? Eu am dizolvat-o si am pus-o in apa.Si a framantat-o, a dospit-o si cand a ajuns la coacere nimic, s-a lasat, s-a pleostit. Am aruncat aluatul. Poate-l puteam eu salva, dar nu m-am gandit. Daca as pune uscata la aceasta paine cata ar trebui? Te rog sa-mi spui daca ai facut aluat ptr. cozonaci in ea? As face, sa mi-l framante, dospeasca,apoi sa-l scot afara si sa continui eu. Si daca este vreo reteta speciala sau orice reteta de-a mea, si ordinea. Multumesc. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau Sanda pentru nereusita! Chiar nu/mi dau seama de ce s-a intamplat asa. O regula este clara, poate nu am mentionat, dar asta este valabila in general, nu numai la masina de paine - drojdia nu trebuie sa intre in contact direct cu sarea.
      Un plic de drojdie uscata are 7 g din cate stiu eu si este echivalentul a 25 g drojdie proaspata. Deci.... cred ca ar fi suficiente 8 sau 9 g.
      Fac cam orice aluat in masina de paine :) Programul de framanatare si crestere este o binecuvantare pentru mine :) Daca te uiti la retetele postate in categoria "Paine si produse de panificatie", vei vedea ca sunt multe care sunt facute astfel :) Pupici!

      Ștergere