22 ianuarie 2014

Lapte de pasare



- 1,2 litri lapte
-  5 oua
- 200 g zahar
- 2 pliculete zahar vanilinat
- 2 lingurite amidon

Am separate galbenusurile de albusuri.
Am pus laptele la fiert impreuna cu 100 g zahar si zaharul vanilinat.
Apoi am mixat foarte, foarte bine albusurile cu diferenta de zahar
.
Cand laptele a inceput sa fiarba, am dat focul foarte mic si cu o lingura am luat albus incercand sa fac niste bulgari cat mai uniformi. Am pus in cratita doar 4 sau 5 pentru ca in timp ce “fierb” se umfla. I-am tinut fix 2 minute pe fiecare parte. Cand au fost gata, i-am scos cu paleta intr-un castron si am continuat operatia pana am terminat tot albusul.






Am luat apoi laptele de pe foc si in timp ce acesta se racea, am amestecat galbenusurile cu 2 lingurite de amidon. Am adaugat apoi galbenusurile peste lapte si am amestecat bine cu telul, in felul acesta s-au omogenizat foarte bine si resturile de albus din lapte. Am pus totul din nou pe foc pana cand compozitia a inceput sa se ingroase putin si totul s-a transformat intr-o crema lichida delicioasa. (Uneori pun doar zaharul vanilinat in lapte atunci cand il pun pe foc, iar zaharul il frec impreuna cu galbenusurile si amidonul.)

Calda, crema se toarna peste norisorii de albus. 











SUPER!


Cu alte ocazii, aceasi reteta :) 










2 comentarii:

  1. vaai! de câtă vreme îmi doresc și eu să încerc laptele-de-pasăre! arată foarte bine!

    RăspundețiȘtergere