8 ianuarie 2015

Branza la borcan


Am inceput sa caut variante de a pastra cat mai mult timp branza pentru ca mereu am fost nemultumita de faptul ca ba se usca prin frigider, ba primea miros.... ba se smolea si in foarte multe cazuri ajungeam si aruncam o parte din ea. Era pacat, dar nu aveam incotro. Mi s-a intamplat de cateva ori sa gasesc branza buna la preturi super si sa nu cumpar pentru ca nu reuseam sa o pastrez.
Am dat peste aceasta reteta a Ginei Bradea si de atunci numai asa o fac. Am deja branza de doi ani in camara si este perfecta!!! Sigur, in timp - ea isi mai schimba putin gustul in sensul ca se iuteste, dar pentru mine asta ii un plus de savoare :) Pastrez un borcan ca sa vad ce schimbari au loc de-a lungul timpului. Pana acum - numai de bine :) 

Asadar, am cumparat branza/cas gras(a) la pret bun, am venit cu ea acasa, am taiat totul in bucati mai mici si le-am pus intr-o strecuratoare aprox 24 de ore....


Cand am condiderat ca-i destul de scursa (asta nu a avut prea mult zer in ea), am dat-o pe razatoare (sau se poate faramita cu mana)


Am mai adaugat un pic de sare (se putea si fara), am amestecat/o bine si apoi am pus-o in borcane de 800 ml avand grija sa o indes foarte bine si sa nu las goguri de aer in borcan


Am lasat borcanele goale cam de un deget pentru ca nu stiam cum va reactiona la fiert si bine am facut :) 

Le-am pus la sterilizat si le-am lasat o ora din momentul in care au inceput sa fiarba 


Le-am lasat sa se raceasca in apa in care au fiert iar cand le-am scos sale pun in camara - aratau asa...


Am mai facut si cu alte ocazii. Pot spune ca acum am tot timpul branza in casa.







8 comentarii:

  1. Cred ca este cea mai grozava metoda de pastrare a branzei, asa este. De peste 30 de ani pastrez branza asa :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este metoda perfecta!!!! In felul acesta imi permit sa-mi fac mici provizii de branza. Se intampla ca uneori sa gasesc la pret foarte convenabil. :)

      Ștergere
  2. daca o ferbeti o ora ,nu se topeste /intreb doar nu dau cu bota

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Sigur ca se topeste - daca pot sa spun asa.... Dar nu se transforma in branza topita.

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. ;) Nuuuu! Acesta este un blog culinar cu retete... Daca va place ceva, puteti sa va inspirati si sa va pregatiti - nu este un siteu petru vanzari :)
      O seara placuta! :)

      Ștergere
  4. Pentru prima oara, astăzi, am pus și eu brânză la borcane după aceeași rețetă a Ginei Bradea. Sunt sub pătură, la caldurica. ��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Minunat! Daca ati respectat toate indicatiile - puteti pastra branza ani la rand. Stiu, nu este cazul.... dar se mai intampla sa se rataceasca cate un borcan printre celalalte si ramane pana anul viitor. Veti vedea ca se pastreaza foarte bine!!!
      Va astept cu impresii! :)

      Ștergere