22 ianuarie 2015

Ciorba de fasole verde


Ciorba de fasole verde sau ciorba de pastai lati sau rotunzi (sau cum i se mai spune...) oricare i-ar fi numele, este una din ciorbele pe care le mananc cu maxima placere vara. Ii foarte gustoasa si calda, dar si rece.

Am avut nevoie de:

- fasole (pastai)
- un ardei gras
- 1 rosie
- 1/2 legatura frunze de patrunjel
- 1 lingura faina (nu chiar plina)
- 3 sau 4 catei de usturoi
- putin ulei, sare

Am curatat si spalat fasolea, iar apoi am rupt-o bucati 



Am pus-o la fiert PE RAND impreuna cu frunzele de patrunjel si ardeiul gras.... fara a toca ceva



Dupa ce a fiert cam de jumatate, am pus sare si am inceput sa pregatesc "rantasul" - care de fapt ii mai mult o ingroseala ...

Am curatat cateii de usturo, i-am tocat marunt si i-am pus foarte putin la calit in cateva linguri de ulei. Am adaugat imediat rosia curatata de coaja si tocata cubulete.


Le-am lasat pe foc pana cand zeama de la rosie a secat. Atunci am luat cratita de pe foc si am adaugat faina - am amestecat bine si am adaugat incet apa rece avand grija sa nu faca cocoloase.... Cand amestecul a fost omogen am turnat totul peste fasolea care era 95% fiarta 



  Vedere din oala :)



De data asta am facut-o light... alta data prajesc niste slaninuta si cand este prajita o scot, adaug usturoiul si o lingurita de faina + un pic de boia..... Alta data.... strecor rantasul acesta.... astfel nu ajunge in ciorba usturoiul prajit.... Cand cum.... Uneori o mancam cu smantana.... alteori doar cu ardei iute.... :)





Dupa aceeasi reteta, pregatite cu alte ocazii :) 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu