21 ianuarie 2015

Paine neframantata cu faina integrala, chimen si samburi de nuca


Pentru aceasta painica am avut nevoie de:

- 500 g faina integrala
- 400 ml apa
- 2 lingurite de sare
- 15 g drojdie proaspata
- 2 linguri ulei de masline
- seminte de chimen si susan
- samburi de nuca

Intr-un bol mai mare am pus apa, drojdia si putina faina. Am amestecat usor si am lasat amestecul vreme de vreo 15 minute ca sa se formeze un fel de maia, iar apoi am adaugat uleiul, diferenta de faina, sarea si semintele de chimen si susan. Cu o spatula am amestecat pana cand toata faina a fost incorporata in lichid. 




A rezultat un amestec mai moale. Am acoperit bolul cu o folie alimentara si l-am pus la frigider pana a doua zi....



A doua zi, am am presarat un strat generos de faina pe masa de lucru si am rasturnat aluatul. Cu mainile infainate am incercat sa-i dau o forma dreptunghiulara. Am "impachetat" aluatul aducand spre mijloc partile laterale si apoi partea de sus si cea de jos.


A fost un pic dificil de data asta pentru ca aluatul a fost cam prea moale. Data viitorea voi pune mai putina apa :) 
Asadar am pus aluatul in capacul formei de yena (vasul meu preferat pentru painea neframantata), l/am lasat sa creasca un pic, am mai presarat niste seminte si samburi de nuca tocari pe deasupra si apoi l/am transferat in vasul de yena. Vasul a fost incins in cuptor. Am pus capacul si am copt painea 20 de minute, iar apoi am luat capacul. Am mai copt-o aprox 25 de minute si gata.



A rezultat o paine usor umeda si foarte gustoasa









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu