21 ianuarie 2015

Paine alba - neframantata


Aceasta este prima mea paine neframantata.
La fel ca multe alte preparate, si painea neframantata a avut momentul ei de glorie. Cand spun asta ma refer la faptul ca sunt perioade in care foarte multe persoane prepara aceeasi mancare, facand celebra reteta respectiva :) 
Am facut si eu aceasta paine si  din toate retetele gasite pe internet m-am oprit la cea de pe blogul Ginei Bradea

Am folosit:

- 500 g faina alba tip 650
- 350 ml apa calduta
- 12 g drojdie proaspata 
- 1 lingurita sare
- 1/2 lingurita zahar
- 30 ml ulei de masline

Cum am facut eu:
Am pus toate ingredientele intr-un bol mai mare avand grija sa nu se intalneasca "in direct" sarea cu drojdia :) 


Cu o spatula am amestecat pana cand toata faina a fost incorporata in lichid. 


A rezultat un amestec mai moale. Am acoperit bolul cu o folie alimentara si l-am pus la frigider pana a doua zi....


A doua zi, am am presarat un strat generos de faina pe masa de lucru si am rasturnat aluatul. Cu mainile infainate am incercat sa-i dau o forma dreptunghiulara. Am "impachetat" aluatul aducand spre mijloc partile laterale si apoi partea de sus si cea de jos.



Asadar am pus aluatul in capacul formei de yena (vasul meu preferat pentru painea neframantata), l-am lasat sa creasca un pic


 apoi l-am transferat in vasul de yena. Vasul a fost incins in cuptor. Am pus capacul si am copt painea 20 de minute, iar apoi am luat capacul. Am mai copt-o aprox 25 de minute si gata






A iesit o paine foarte pufoasa cu coaja crocanta si bunaaaa!







Painea asta este foarte periculoasa - poate da dependenta.... am facut-o de muuulte ori :)  si de fiecare data a iesit nemaipoment de buna.

Iata si dovada :) 





...si iar... si iar... :) 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu