31 ianuarie 2015

Prajitura FANTA


Reteta nu este de undeva anume.... practic este reteta pe care o fac eu si este o combinatie intre un blat si o crema, fiecare avand sursa de  inspiratie din alata parte :)

Pentru blat am folosit:
-  6 oua
- 100 ml ulei
- 6 linguri zahar
- 2 linguri cacao
- 4 linguri faina
- 1 pachetel praf de copt

Pentru crema
- 200 g unt
    - 200 g crema de unt
    - 250 g branza de vaci
    - 150 g zahar pudra

Glazura:
    - 800 ml suc de portocale
    - 2 plicuri praf de budinca de vanilie
    - 4 linguri rase cu zahar

MOD DE PREPARARE:
Pentru blat: am batut spuma tare albusurile cu zaharul, am adaugat apoi galbenusurile si dupa ce acestea au fost bine incorporate am adaugat pe rand uleiul.

Tot cu paletele mixerului am incorporat si faina, cacao si praful de copt cernute.

Am turnat compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si am bagat la cuptor pentru aprox 30 de minute.


 Pentru crema: Am mixat bine de tot untul (la temperatura camerei) cu zaharul pudra apoi am adaugat branza de vaci si crema de unt. Am  omogenizat bine.
Peste blatul racit am adaugat crema de branza. Am pus tava cu prajitura la frigider pana cand am facut glazura.
 
Glazura: Am  preparat budinca conform instructiunilor de pe pachet, dar in  loc de lapte am folosit suc. Calduta am turnat/o peste praji si am pus-o iar la rece  pentru 2-3 ore inainte sa fie taiata.



Prajitura aceasta este foarte aspectuoasa dar si foarte gustoasa.




Este atat de grozava incat....nu se poate sa nu o mai faci niciodata daca ai apucat sa-i prinzi gustul :) 


Deci... cu alte ocazii....


....









4 comentarii:

  1. Tot eu cu intrebarile.1) Ce marime are tava, si 2).ce - care e aia crema de unt ?? Este in comert? Asa se cheama? De branza stiu cu tot felul, dar de unt...!!!??? nu. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tava este de 23/32. Crema de unt se gaseste in comert. Eu folosesc de la Milli, dar poti sa folosesti si unt... unul mai gras :)
      Te pup si-ti multumesc de vizita!

      Ștergere
  2. Multumesc. Eu ieri m-am uitat la Billa si le-am intreb.si pe gagiciile alea si s-au uitat la mine ca la felul III. Dar aseara rasfoind reclama de la Penny, am vazut crema de br.clasic (sol asa ceva.) Multumesc.Am si unt cu 82 % gras.,dar cred ca e mai simplu cu crema. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te pup! Cauta in magazin cand ai timp.... se gaseste in toate supermarketurile :)

      Ștergere