31 ianuarie 2015

Prajitura Fiadone


In plin sezon al portocalelor - este pacat sa nu faci o prajitura cu portocale :) 

Reteta Laurei Sava mi s-a parut foarte atractiva.

Am avut nevoie de: 
- 6 oua
- 500 g zahar
- 500 g branza dulce (urda)
- 30 g unt
- 4 linguri amidon
- 25 ml lichior de fructe (eu am pus sucul de la portocala)
- o portocala mare

Am spalat foarte bine portocala, am sters-o si apoi am razuit jumatate, iar pe cealalta am curatat-o astfel incat sa am cat mai putin din partea alba.


Intr-un ibric, am fiert la foc mic, pentru aprox 20 de minute, coaja de portocala taiata in fasii cu 200 g zahar si apa cat sa acopere tot


Am scos apoi cojile de portocala pe un servetel absorbant.


Partea cu cojile de portocala ... ii asa... de umplutura pentru ca asta am facut in timp ce pregateam prajitura :) 

Am separat albusurile de galbenusuri, le-am batut spuma tare cu un praf de sare. Galbenusurile le-am mixat cu 300 g zahar pana cand s-au albit.
Peste "crema" de galbenusuri am adaugat treptat branza (eu am folosit branza Pilos de la Lid'l), amidonul, coaja de portocala razuita si sucul de portocala.



Am incorporat usor si albusurile 


Am turnat compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si am bagat prajitura la cuptor pentru aproximativ 30 de minute. Cuptorul meu este foarte "grabit" si s-a ars putin, dar asta nu i-a schimbat gustul. 



Am scos prajitura din tava si cand a fost rece am taiat-o si am pus deasupra fiecarei bucati felii de portocala zaharisita.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu