28 ianuarie 2015

Supa de pui cu galuste de gris


Eu stiu doua lucruri despre supe:

1. supele bune sunt cele din pasari de curte
2. o supa adevarata este clara, limpede 

Daca cineva are alte idei, nu am nimic impotriva,  sa si le sustina - dar pe mine nu ma convinge :) 

Pentru aceasta supa eu am folosit:
- 1 pui "original"
- legume... ceapa, ardei, morcov, pastranac, telina (nu apare in poza)
- sare, piper
- 2 oua
- gris (aprox 8 linguri)

Acesta este inculpatul :) 


Am curatat si spalat foarte bine puiul si apoi i-am pregatit o baie fierbinte in oala sub presiune impreuna cu legumele. Am fiert aprox 40 minute din momentul in care oala a inceput sa se agite :) .



Am scos apoi legumele si carnea intr-un castron. Am strecurat supa in oala in care urma sa fac si galustele.

Pentru galuste am batut foarte bine albusurile spuma cu un praf de sare, am adaugat apoi pe rand cele doua galbenusuri si cand au fost foarte bine incorporate am inceput sa adaug grisul... tot asa pe rand, amestecand in maglavais ca la tort.... cu furculita de jos in sus...
Am "rupt" galustele in supa fierbinte si cand le-am terminat am marit putin focul, dar foarte putin... atat cat sa fiarba, dar fara clocote. Dupa cateva minute le-am apasat usor cu lingura in supa astfel incat sa se rastoarne :) adica partea care initial a fost in sus sa fie de data asta in supa. De asemenea, de cateva ori le-am mai speriat cu apa rece :) 


Cand am considerat ca sunt fierte (am luat una in farfurie si am taiat-o in doua), am mai turnat un pic de apa RECE in oala si am pus capacul. Peste 10 - 15 minute sunt minunate :)  In acest timp ele se mai umfla si ca si temperatura sunt numai bune de mancat :)


Alte supe








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu