23 ianuarie 2015

Tort cu crema de ciocolata si mascarpone


Un tort ciocolatos pentru cei mari tot de ziua Juniorului


Pentru blat:
 - 6 oua
- 180 g zahar
- 150 g faina
- 30 g cacao

Pentru crema:
- 250 g crema mascarpone
- 150 g ciocolata menaj cu minim 50% cacao
- 200 ml smantana pentru frisca cu minim 30% grasime
- 4 linguri cu zahar pudra
- esenta de rom

Pentru sirop: 
200 ml apa
3 linguri cu zahar
2 linguri esenta de rom

Pentru glazura
200 ml smantana pentru frisca
100 g zahar
100 g cacao
200 ml apa
10 g gelatina
 Blatul este unul simplu.
Am mixat ouale impreuna cu zaharul aprox 30 de minute. Cu telul am incorporate faina si cacao putin cate putin. Am pus compozitia in tava (diametru 22 cm) tapetata cu hartie de copt. 
Dupa aprox 35 de minute a fost copt (la cuptorul meu).  Am oprit focul si l-am mai lasat in cuptor aprov 15 minute cu usa intredeschisa. Dup ace l-am scos din cuptor si a fost complet racit l/am taiat in 3.  



 Siropul. Am fiert apa cu zaharul cateva minute, am lasat sa se racoresca apoi am adaugat esenta de rom.

 Crema. Am batut  crema mascarpone cu 4 linguri de zahar pudra si o lingurita de esenta de rom, pana a devint cremoasa. 
Ciocolata  am topit/o la bain-marie, am lasat-o sa se racoreasca putin si apoi am  adaugat-o peste crema mascarpone. Am mixat pana s/a omogenizat perfect.
Am batut foarte bine smantana pentru frisca, si apoi am amestecat-o cu crema mascarpone. Am mixat pana s-a omogenizat foarte bine.


  Am montat tortul in tava cu inel detasabil (aceeasi in care am copt blatul) - in care am pus initial folie alimentara. 

Un blat insiropat, crema, blat insiropat, iar crema si iar blat insiropat. Am invelit totul cu folie alimentara si am pus “pachetul” la frigider pana a doua zi.




 A doua zi l-am scos din frigider inainte cu vreo 2 ore de a/i pune glazura. L-am rasturnat pe platou si am inceput sa fac glazura.



 Am pus gelatina "la umflat" in 3 linguri de apa.

Am amestecat smantana cu apa si zahar si apoi am pus totul la fiert. Am adaugat cacao si am amestecat bine. Am lasat sa clocoteasca vreo 5 minute si apoi am luat-o de pe foc. Am topit gelatina la baie de abur si a amestecat/o cu glazura fiarta si putin racorita.  Am turnat-o pe tort (era putin calduta) avand grija sa curga pe toata suprafata tortului si neatingandu-ma de ea cu cutitul sau lingura ca sa nu-i dispara luciul :)


Am ornat cu crema mascarpone si am incercat sa fac niste floricele din fulgi de migdale





O felie bine insiropata - doreste cineva??? 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu