23 ianuarie 2015

Tort cu mousse de ciocolata si zmeura


Pentru blat:

-8 oua
-8 linguri zahar
-3 linguri ulei
-2 lingura apa
-7 linguri faina
-3 linguri cacao
-1 praf de copt
-1 vanilie

Mousse de ciocolata:
- 200 g ciocolata (eu am folosit cu lapte)
- 150 + 200 ml frisca lichida
- 5 g gelatina

Mousse de visine:
-400 g zmeura congelata
-4 linguri zahar pudra
-5 g gelatina
-300 ml frisca

Sirop:
- 200 ml apa
- 3 linguri de zahar
- 2 linguri esenta de rom

Glazura:
- 120 ml frisca lichida
- 200 g cicolata  (eu am pus 100 g cu lapte si 100 cu 54% cacao)

 Am mixat foarte bine albusurile  cu zaharul si zaharul vanilinat. Pe rand, am adaugat uleiul si apa. Am mixat bine dupa fiecare si apoi am adaugat tot pe rand galbenusurile. Am lasat mixerul la o parte si am inceput sa incorporez cu telul faina cernuta cu cacao si praful de copt. Am copt blatul in tava cu diametru 28 cm si dupa ce s-a racit l-am taiat in doua.



  Am pus gelatina la hidratat in 2 linguri de apa. Intr-un vas, la baie de abur am pus 150 ml frisca lichida si ciocolata rupta bucati. Am amestecat pana cand s-a topit ciocolata. Am dat vasul la o parte si am topit gelatin ape baie de abur. Cand aceasta a fost topita am amestecat-o cu ciocolata si dup ace s-a mai racit putin am adaugat si 200 ml frisca batuta.

 Am amestecat zaharul pudra cu zmeura, apoi le-am zdrobit foarte bine
Piureul format l-am incalzit pana aproape la fierbere, apoi l-am strecurat pentru ca voiam sa ramana doar sucul, fara “samburii” aceea mici de la zmeura. Am adaugat apoi gelatina hidratata si topita ca la mouse-ul de ciocolata. Am batut foarte bine 300 ml frisca si am incorporat siropul de zmeura.

 Am fiert apa cu zaharul cateva clocote, iar cand s-a racit am adaugat esenta de rom.

Am montat tortul astfel:

In tava cu inel detasabil in care am copt blatul am montat tortul. Am pus blat insiropat, mouse de zmeura, mouse de ciocolata si iar blat insiropat. L-am invelit in folie alimentara si l-am lasat la frigider pana a doua zi cand l-am rasturnat din forma  inainte cu vreo ora de a pune glazura pe el si de a-l orna.




Am topit ciocolata in frisca amestecan continuu, apoi am turnat-o pe tort si am intins-o cat de bine am putut. Am ornat cu frisca si zmeura.






Sunt fan combinatii de genul ciocolata si fructe :) 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu