23 ianuarie 2015

Tort PASIUNE 1


Cand am vazut acest tort pe blogul Amaliei.... pot spune ca a fost dragoste la prima vedere Smile Deci, va dati seama ca am dat la o parte orice lista de asteptare si am trecut la executarea lui 


Pentru blat am avut nevoie de
6 oua
10 linguri de zahar
4 linguri apa
6 linguri ulei
20g cacao
8 linguri faina
1 varf de cutit praf de copt

Pentru crema:
250 g mascarpone
150 ml lapte
4 galbenusuri
sucul de la o portocala
3  linguri de zahar (daca folositi frisca neindulcita dublati cantitatea )
10 g gelatina
500 ml smantana pentru frisca

Sirop pentru blat:
200 ml apa
3 linguri de zahar
1 lingurita esenta de rom

Glazura:
200 g ciocolata
120 ml smantana pentru frisca

Am mai avut nevoie de:
200g piscoturi
diferenta pana la 1 litru de smantana pentru frisca  (380ml)
1 cana cafea mai slaba neindulcita


Prima data am facut blatul. Am batut albusurile spuma tare adaugand treptat zaharul alternand cu apa. Am adaugat apoi galbenusurile unul cate unul mixand bine dupa fiecare. Cand am epuizat galbenusurile am adaugat uleil si iar am mixat bine.
Am abandonat mixerul si cu telul am inceput sa incorporez faina cernuta si amestecata cu cacao si praful de copt.
In tava (22 x 32 cm) tapetata cu hartie de copt am pus maglavaisul si am copt cam 30 de minute (la cuptorul meu).
Dupa ce s/a racit l/am taiat in doua



 In timp ce blatul s-a copt, am facut siropul punand apa la fiert cu zaharul. Am oprit dupa cateva clocote, iar cand s-a racit am adaugat esenta de rom.

 Intr-un bol am pus gelatina sa se inmoaie in 3 linguri de apa.

 Pentru crema, intr-o craticioara am amestecat bine galbenusurile cu zaharul, apoi am adaugat laptele si sucul de portocala. Am pus totul la foc mic pana cand totul s-a facut ca o smantana subtire – amestecand mereu. Am dat cratita la o parte si in timp ce crema s-a racorit putin am topit gelatina la baie de abur. Am amestecat-o apoi cu crema calduta.
Intr-un alt bol am frecat bine crema mascarpone, iat apoi am inceput sa adaug din crema de oua peste ea, amestecand bine de fiecare data. Dupa ce am epuizat si aceasta operatie, am batut bine de tot frisca si apoi am amestecat-o cu crema initiala.



Am facut o cafea capucino din 3 pliculete.

 Am montat tortul in felul urmator:
In tava in care am copt blatul am pus o folie alimentara, am pus primul blat, am insiropat si peste  jumatate din crema. Am continuat apoi cu un rand de piscoturi trecute prin capucino, apoi iar crema si la final al doilea blat insiropat. Am invetit totul in folie alimentara si am pus totul la frigider pana a doua zi. Initial crema nu este foarte tare, dar pana a doua zi se intareste.









 A doua zi “am rasturnat” tortul pe un platou.  In cazul de fata, eu l-am inpartit in 3 tortulete mai mici.




  Am topit 200 g ciocolata in 120 ml smantana pentru frisca si am ornat tortul cat de bine
 m-am priceput. 









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu