16 februarie 2015

Branza topita de casa


Ideea acestei branzici delicioase a aparut in urma unei discutii foarte constructive pe care am avut-o cu cumnata mea, Rozalia. Asadar, studiu, studiu si iar studiu :) 

Am folosit:

-500 g branza dulce de vaci
- 1 lingurita sare
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu
- 15 g unt
- arome (facultativ)


Am amestecat branza cu sarea si bicarbonatul si apoi am pus castronelul in frigider pentru 3 ore.


Dupa ce au trecut cele 3 ore, am pus o cratita cu apa pe foc, iar cand a inceput sa fiarbaam pus alta cratita deasupra pentru a forma un "sistem" bain marie. 

In cratita de deasupra am pus untul


Cand acesta a fost topit am adaugat branza care acum arata asa



Aproximativ 20 de minute am amestecat continuu in branza.
Dupa ce se omogenizeaza cu untul si se topeste, devine atat de lichida ca iti vine sa o arunci, dar incet incet se "invartoseaza" putin.


Am turnat branza topita astfel intr-o forma de platic. Am lasat-o sa se raceasca si apoi am pus capacul si am pus-o in frigider.


Dupa cateva ore am verificat daca s-a facut (aveam mari dubii) si cand am vazut ca ii zeama in caserola..... am zis: "te mai las pana maine..." :)  Maine am verificat si era tot zeama... Nu puteam sa-mi dau seama unde am gresit si unde este branza :)) Curiozitatea m-a facut sa bag degetul in zeama aia si.... surprizaaaaa: branza topita. Deasupra era un strat de "zer" - nici nu stiu daca pot sa-i spun asa. 

Am cantarit "recolta"


si apoi.... gustand - am inceput sa fac planuri de viitor: data viitoare o fierb la abur doar 15 minute.... ca sa fie  mai cremoasa..... nu stiu daca ar fi bine sa pun verdeata in ea sau mai bine incerc prima data cu boia.... sau poate cu niste ciupercute....
Acestea au fost planurile pe care le faceam in timp ce am gustat, si am mai gustat un pic - si cand a venit Vasi de la scoala a gustat si el.... si el a fost cel care a dat verdictul: "mega gustoasa si sanatoasa!" :) si chiar asa este :) 














2 comentarii:

  1. Mai, ce idee. !!! Te rog sa-mi spui cum trebuie sa fie br. de vaci? De ce? Eu am abonam.la lapte si saptamanal imi ramane si fac eu br. de vaci, dar o las mult la scurs de este f. tare. E buna? N-as cumpara din comert ca am cred si 2 kg in cong.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sanda, branza mea nu a fost foarte, foarte scursa. Cand am facut reteta as fi vrut sa fie mai scursa, dar nu am avut rabdare sa astept :) A mea este cumparata vrac din magazin. Eu cred ca branza ta topita va iesi mult mai buna fiind facuta in casa si branza dulce. Daca ai atata branza in congelator - zic ca merita "sa sacrifici" 500 g. Sigur va iesi foarte buna! Te astept cu impresii. Te pup!

      Ștergere