25 februarie 2015

Cozonac Rosekrantz


Am facut acest cozonac acum mai bine de un an.... este divin si reteta este a Gabrielei Cara. De ce nu l-am mai facut? Pentru ca de-a lungul timpului am constatat ca nu stiu sa lucrez cu zahar caramel... mereu il ard prea tare desi mie mi se pare ca nu-i prea ars initial.... La fel patesc cu cu rasturnatele :)

Dar, acest cozonac ar merita inca 1000 de incercari :)

Am avut nevoie de:

- 400 g faina
- 25 g drojdie
- 2 oua intregi
- arome (coaja de portocala si zahar vanilinat am pus eu)
- un praf de sare
- 110 ml lapte (aprox)
- 3 linguri de zahar pentru lapte
- 130 g unt
- 6 linguri de zahar pentru unt
- 10 sau 12 linguri de zahar pentru caramel
- nuca tocata
- scortisoara (eu am pus in unt)


Am inceput prin a carameliza cele 10 sau 12 linguri de zahar si a tapeta cu el cratita in care am hotarat sa coc cozonacul


Vi se pare prea ars zaharul acesta??? 

Acum va spun cum am facut eu. Am pus toate ingredientele in cuva masinii de paine, respectand regula .... prima data lichidele si apoi prafurile + drojdia... adica laptele, sarea, 3 linguri de zahar, ouale + faina si drojdia :)



Masina si-a facut treaba foarte bine


Pana cand aluatul a crescut, am amestecat untul cu 6 linguri de zahar si scortisoara



Crescut frumos....


...l-am  scos din cuva masinii pe masa infainata...


Am intins cam de un centimetru grosime cat de dreptunghiular m-am priceput si l-am uns cu crema de unt


Peste crema de unt am presarat nuca


 Am rulat cu atentie


Am taiat in 6 bucati aproximativ egale


Le-am asezat in cratita tapetata cu zahar ars


Si apoi l-am lasat la crescut




Gabriela spunea ca se tine la cuptor 35- 40 de minute. Ei bine, pentru cuptorul meu 30 de minute au fost arhisuficiente  


Faptul ca trebuie rasturnat imediat din cratita - este regula de baza - spunea Gabriela :)
 (in caz contrar, zaharul se intareste si nu mai poate fi scos)

Va arat partea asta frumoasa si aramie :) dar de fapt zaharul s-a ars foarte tare in partea de jos :(


Mai are rost sa va spun cum mirosea in casa? Mmmmmm! Super!!!!
Si acum, imi pare rau daca va voi plictisi cu milioane de poze din care reiese pufosenia. Credeti-ma ca ma abtin ca sa nu le pun chiar pe toate :)













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu