3 februarie 2015

Muschi afumat


Ce voi scrie aici, este tehnica de lucru dupa care sora mea face pentru mine muschiul afumat cu care ma tot laud pe aici.
Deci.... atunci cand eu trimit buzduganul cu mesajul ca s-a terminat, ea cauta sa-mi cumpere o pulpa de porc.

Cumnatul meu in actiune si transeaza carnea taind-o cat poate de mult "pe fibra"... taie si oasele, iar daca a luat pulpa cu slanina - face si un pumn de jumari bune, bune. 
Face apoi o saramura la care nu pot da cantitati exacte, dar probabil ati auzit de "cat sta oul deasupra" 

Pune bucatile de carne intr-un bidon si toarna aceasta saramura peste carne. Ca si cantitate nu trebuie sa fie foarte multa... doar cat sa acopere carne. Mai pune boabe de piper si frunze de dafin. Carnea va sta la saramura doua sau trei zile, timp in care din cand in cand mai umbla cu mana prin ea si mai roteste bucatile de carne. Daca-i vara, pune bidonul respectiv cu totul in frigider in toata aceasta perioada.
  
Inainte sa o puna la fum, o scoate cu o seara inainte din saramura, O TRECE pe sub jet de apa si o pune la uscat pana a doua zi cand o pune la fum in afumatoarea clasica. La fum o tine aproximativ o zi.... sau doar cateva ore... in functie de cat i se pare lui ca trebuie (aici ii si chestie de gust). El stie ca eu nu vreau foarte mult fum, vreau doar aroma lui - nu sa ma usture gatul din cauza lui (a fumului :) )  
Dupa ce ia bucatile de carne de la fum, le pune frumos intr-o cutie si mi le trimite mie avand grija ca zilele de sambata si duminica sa fie evitate. Adica pune pachetul de obicei .... martea ca sa ajunga joi... Nu-l pune joi sau vineri ca sa ajunga luni sau marti. Asta pentru a evita ca bucatile de carne sa stea prea mult inchise. 
  
In fine.... odata ajunsa la mine, eu o atarn in "vasta" mea camara 3 sau 4 zile (daca-i vara.... maxim o zi) si apoi impachetez frumos in folie de aluminiu si apoi in punga fiecare bucata si o bag la congelator. De acolo scot de fiecare data cand vreau sa mancam.... desigur o scot din congelator de seara.  
Avand in vedere faptul ca nu eu sunt cea care pregatesc.... sper ca am fost destul de explicita 

Atasez cateva poze pentru exemplificare, dar sunt numai poze finale si sunt de la doua sau trei "sarje"  Sper sa va starneasca pofta 




Bucatile acestea urmeaza sa fie atarnate in camara




Ambalat frumos pentru congelator


Se pastreaza perfect!!! 




2 comentarii: