25 februarie 2015

Paine cu bere alba


Nu de mult a ajuns pe la urechile mele o vorba.... "paine cu bere". What? Nu am auzit bine? 
Si totusi se pare ca am auzit bine. Unchiul Gogu - care le stie pe toate, mi-a facut mai multe recomandari. Am ales sa incerc o reteta din "Bucataria Antoniei" - cu foarte mici modificari la reteta si "tehnica"

Am folosit:

- 360 g faina integrala de grau
- 440 g faina alba tip 650
- 460 ml bere alba nefiltrata
- 20 g sare
- 7 g drojdie uscata
- 12 g drojdie proaspata
- 60 g unt la temperatura camerei
- 2 linguri ulei

Pentru aluat am folosit masina de paine. Am pus in cuva masinii berea, sarea, faina integrala, apoi untul si faina alba tip 650. Ultimul ingredient adaugat a fost drojdia. Eu am pus si uscata si proaspata pentru ca pe ultima suta de metri m-am hotarat sa fac portie dubla si nu am avut decat un plic de drojdie uscata. Atunci am ales sa completez cu drojdie proaspata, dar nu in echivalent - ci mai putin.

Masina a facut treaba buna. A rezultat un aluat cu suprafata fina, moale si nelipicios. Pentru prima dospire l-am lasat tot in masina de paine. L-am rasturnat apoi pe masa de lucru infainata generos,
 l-am impaturit de cateva ori, i-am dat forma rotunda si l-am transferat in forma in care urma sa-l coc. I-am aplicat cateva taieturi cu si l-am lasat sa mai creasca un pic.




Am copt painea aprox 35 de  minute. S-a rumenit frumos, iar mirosul care a razbatut din cuptor a fost de-a dreptul "imbatator" :) 



Sigur.... nu am avut rabdare sa se raceasca complet si am atacat-o :) 
Minunata!!!! O voi face mai des si voi incerca si cu bere neagra.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu