3 februarie 2015

Piftie de porc

Am facut aceste piftii dupa multa, multa vreme… Desi mie imi plac, ai mei nu le mananca deloc… nici macar nu le gusta. Cum nu pot face doar cat mananc odata sau maxim de doua ori…. renunt sa le mai fac.
Nu este o reteta anume, le/am facut asa cum le face mama mea :) 

Am folosit:
- 2 picioare de porc (adidasi)
- 2 bucati rasol de porc
- 1 bucata nu prea mare muschi afumat home made
- piper, sare, foi de dafin
- 4 catei de usturoi
-
Mama mea nu face niciodata piftie cu “carne cruda”  sau fara un pic de afumatura.
Deci…. si eu, am spalat bine picioarele de porc, le/am crapat pe lungime si le/am presarat generos cu sare de sac. Aceeasi soarta au avut/o si bucatile de rasol. 


A doua zi (aprox. 24 de ore) le-am trecut pe sub jet de apa si le-am adus drept companie si o bucata de muschi afumat home made.



Le-am asezat frumos in oala sub presiune impreuna cu boabele de piper si foile de dafin.


Am adaugat apa cat sa streaca peste carne cu cel putin 4 degete.



Am pus oala pe foc sin din momentul in care a inceput sa fasaie am dat focul foarte mic, Am lasat sa fiarba 2 ore incheiate. Am deschis oala doar dupa ce s-a racit aproape complet… deci fierberea a mai continuat putin dupa ce am oprit focul.

Am scos carnea si am inceput sa “pescuiesc” oasele de prin ea. Am asezat carnea intr-o forma de yena. Intre timp zeama am pus-o iar pe foc si in momentul in care a inceput sa clocoteasca am pus cateii de ustoroi taiati foarte fin. Am oprit focul si am pus un capac la oala pentru aproape 30 de minute. 

Apoi am strecurat zeama peste carne. Normal ar fi fost ca sa las zeama pana a doua zi sa se inchege si sa degresez, iar apoi sa o incalzesc si sa o pun peste carne, dar nu am mai avut rabdare si am sarit peste aceasta etapa. 


Peste vreo 2 ore arata asa :) 


Peste vreo 4 ore aratau asa si le-am bagat la frigider pana adoua zi.


Dimineata erau "BETON" :) 



Cam asta a fost tot. De ce am mai avut nevoie dupa aceea???? De rabdare sa se intareasca  :)








Am ajuns la concluzia ca nu-i mare filosofie, dar este nevoie de putin timp si rabdare :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu