2 februarie 2015

Placinta cu branza sarata


Stiu ca acestei placinte i se mai spune si gogoasa cu branza... dar, acolo de unde vin eu, se numeste placinta cu branza si tot asa ii voi spune si eu aici. Singura diferenta este ca, pe vremuri, aceasta placinta de cocea intr-o tava cu fundul foarte gros si margini mici in putina grasime/ulei. Se numea lespede. In lipsa acestui obiect, eu o coc in tava normala pe aragaz si in mai mult ulei. De aici, probabil, si asemanarea cu gogosile :)  

Eu, de data aceasta am folosit:

- 500 ml apa calduta
- 850 g faina (aprox... este in functie de tipul fainii)
- 50 g drojdie
- sare
- o lingura zahar
- 2 sau 3 linguri de ulei

Pentru scrob:

- cartofi fierti si zdrobiti ca la piure
- branza sarata
- ou

Am facut aluatul in masina de paine asa ca .... am pus ingredientele in cuva ei dupa principiul - prima data lichidele si apoi prafurile plus drojdia - si am lasat-o sa munceasca :) 


Cand a terminat programul de framantat si a inceput sa creasca mi-am dat seama ca nu pot sa las aluatul acolo :) 


Asa ca am mutat aluatul intr-un castron


Aici, in scurt timp a crescut de parca voia sa umpla casa  :lol: 
Noroc cu un degetel curios care s-a gandit ca o gaurica in aluat ar salva problema  :lol: 


Am "rupt" cu lingura bucati din aluat  si le-am facut "guguloaie" 


Am mai lasat la crescut guguloaiele, timp in care am finalizat umplutura care este facuta din cartofi fierti, zdrobiti bine cu furculita, amestecati cu branza sarata si ou. Dupa mine, caracteristica acestei placinti este branza iute. De aceea de fiecare data cand fac aceasta placinta, fac in asa fel incat sa am si niste branza din aceea veche si ... imputita  :lol:  Glumesc! Ma refer la branza de burduf  :-) 


Cand guguloaiele au crescut putin, le intind si pun pe jumatate "scrob". Asa-i spune umpluturii :) 
Peste umplutura aduc cealalta jumatate de aluat si presez bine pe margini.





Le coc in baie de ulei fierbinte pe o parte...


... si pe cealalta :) 


Aceasta-i "recolta" :) 


Cand am terminat de copt, le "cladesc" frumos pe o farfurie :) 


O sectiune fierbinte :) 


In cateva am pus si verdeata - marar :) 


Placintele acestea sunt minunate in orice moment al zilei: ca aperitiv, ca mic dejun alaturi de de o cana de lapte, pachet la scoala, la serviciu sau in drumetii, dar si o cina zdravana - cu o singura conditie -  sa fie mancate cu masura :) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu