22 februarie 2015

Prajitura cu glazura de nuca


Hai-hui prin bloguri, un pic de aici - un pic de acolo si "m-am pricopsit" cu aceasta reteta.

Pentru blat am avut nevoie de:
           
       -  6 galbenusuri,
       - 200 g unt,
            - 250 g faina,
            - 200 g zahar,
            - 1/2 lamaie (si coaja si zeama),
       - 1 pliculet zahar vanilat,
         - 1 pliculet praf de copt

Pentru glazura:

- 6 albusuri
- 200 g zahar
- 1 pahar nuci macinate
- 2 linguri cacao

- 4 linguri gem de caise (piersici)

Am frecat/mixat zaharul cu untul foarte bine, iar apoi am adaugat galbenusurile unul cate unul



Am adaugat coaja si zeama de lamaie, praful de copt si la sfarsit faina.

  
Cu mixerul am amestecat totul foarte bine si apoi am pus blatul in tava tapetata cu hartie de copt



Am nivelat totul cat de bine am putut si am bagat tava la cuptor pentru aprox 15 minute.


Intre timp m-am ocupat de glazura.
Am batut albusurile spuma, am adaugat zaharul treptat, am adaugat nucile si cacao.



Dupa aprox 15 minute blatul arata asa


L-am uns cu gem de caise si peste el am pus spuma de ou (asa zisa glazura) cu nuca. Am mai lasat la cuptor aprox 20 de minute...


La sfarsit arata asa :)  Aici ii deja rece.


A fost delicioasa si s/a pretat foarte bine la transport (Transalpina) :)









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu