20 februarie 2015

Prajitura cu miere de albine


Nu sunt fan foi.... De cate ori am facut... orice fel de foi, mi-am tot zis ca NEVER nu mai fac. Dar, de sarbatorile de iarna, cand am fost acasa, am mancat la o verisoara aceasta prajitura. I-am explicat ca de mai multe ori am incercat sa fac aceste foi si de fiecare data s-a intarit coca si nu am mai reusit sa le intind. Mi-a explicat tehnica ei de lucru, mi-a dat reteta (nu de retete duceam lipsa) si mi-a zis ca este imposibil sa nu-mi iasa. Plina de incredere, am venit acasa si am trecut la treaba.
Trebuie sa spun ca eu imi satisfaceam pofta pentru aceasta prajitura cumparand foile de la un laborator din orasul Brad... cand eram in trecere pe acolo 

Deci, am avut nevoie de:

- 1 ou
- 150 g zahar
- 3 linguri miere de albine
- 3 linguri untura topita
- 5 linguri mari de lapte
- 1 lingura bicarbonat
- 500 g faina (aproximativ - mie mi-a intrat in jur de 450 g)

Pentru umplutura am folosit:

- 1 ceasca gris
- 3.5 cesti lapte
- coaja de lamaie
- zeama de la o lamaie
- 1 pachet unt (sau margarina)
- zahar vanilinat
- 1 ceasca zahar (dupa gust)

- aproximativ un borcan gem.... eu am folosit acum peltea de coarne


Am amestecat bine cu telul toate ingredientele.


Am pus la fiert pe baie de aburi pana cand s-a ingrosat putin. Atentie! Se umfla...


Am adaugat jumatate din cantitatea de faina


Pe rand am tot adaugat  faina si am incorporat-o pana cand am obtinut un aluat mai moale, dar care sa poata fi intins cu sucitorul.



Am impartit aluatul in 4 bucati cat mai egale si am inceput munca de care imi era cel mai frica :)

Ajutata de faina ori de cate ori a fost nevoie am reusit sa intind acceptabil foile :) Cand spun acceptabil spun ca a fost destul de usor, iar daca am avut ceva dificultati in intinderea lor a fost pentru ca au fost moi - nicidecum tari 



Se coc foarte repede si trebuiesc urmarite cu atentie.


Am facut crema.
Am  pus la fiert laptele cu zaharul, zaharul vanilinat si coaja de lamaie. Am adaugat grisul si am amestecat continuu pana cand acesta a fiert (ca la mamaliga). Am luat compozitia de pe foc si am lasat-o sa se racoreasca putin, iar apoi am adaugat zeama de lamaie si untul. Am amestecat continuu pana cand acestea s-au incorporat perfect.




Peste doar cateva ore era moale si pufoasa... o mancai cu buzele (o vorba din popor)








Varianta cu foi cumparate:
 este mult mai simpla si reusita este garantata 
  
Am tapetat cutia in care au fost foile cu folie alimentara


Am facut crema tot dupa metoda de mai sus


 Am pus un rand de crema peste foaie


... apoi foaie... apoi gem... apoi foaie.... bla, bla...

Cand am ispravit cu toate am impachetat totul in folie si am pus la rece pana a doua zi.


A doua zi...  moale, pufoasa... delicioasa...




2 comentarii:

  1. Buna ziua. De unde pot cumpara foi si cum se numesc aceste foi ? Marca . Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua!
      Asa cum spuneam si mai sus - eu cumparam din orasul Brad - judetul Hunedoara, de la un laborator local care avea in fata un magazin de desfacere - o cofetarie. Se numea/numeste "Anaconda". Am inteles ca mai sunt si nu sunt scumpe - doar 10 lei cutia. :)
      Multumesc pentru vizita si te mai astept :)

      Ștergere