22 februarie 2015

Prajitura cu nuca de cocos





Pentru blat am avut nevoie de:

- 4 oua
- 13 linguri de zahar
- 100 ml ulei sau kefir (eu am pus ulei)
- 13 linguri faina
- 1 pachet praf de copt
- 2 linguri cacao
- 1 lingura lapte sau kefir (eu am pus lapte)

Pentru crema am folosit:

- 500 ml lapte
- 5 linguri zahar
- 3 linguri faina
- 1 lingura aroma vanilie sau zahar vanilinat (eu am pus zahar vanilinat)
- 200 g nuca de cocos

Pentru glazura:
- 3 linguri cacao trecuta prin sita
- 5 linguri zahar
- 5 linguri apa
- 100 g unt

Am mixat ouale cu zaharul foarte bine,  apoi am adaugat uleiul si laptele. Cand acestea au fost incorporate am adaugat faina + praful de copt. De data aceasta am incorporat cu spatula, cu grija.




Am impartit compozitia formata in doua parti aproximativ egale, iar in una am pus o lingura de lapte (de la mine putere :) ) si 2 linguri de cacao cernuta


In tava tapetata cu hartie de copt am pus blatul cu cacao si l-am bagat la cuptor, la foc mic pentru aprox 15 minute.

Intre timp am inceput sa fac crema
Am pus laptele la fiert. Am amestecat zaharul cu faina si zaharul vanilinat. Cand laptele a inceput sa fiarba am adaugat amestecul de zahar si faina - amestecand continuu cu telul


Cand acestea au fost incorporate, am luat cratita de pe foc si am adaugat nuca de cocos macinata.
Astfel am terminat crema :)


Am scos din cuptor blatul cu cacao si am pus peste el crema de cocos calda...


...iar peste crema am turnat compozitia de blat galbena


Am bagat totul din nou la cuptor pentru aprox 30 de minute (eu am tinut doar 25 de minute) - reteta zice ca pana se aureste frumos blatul de deasupra :)


 La mine s-a cam lasat la mijloc.... am deschis usa cuptorului cam devreme...   

Am lasat prajitura sa se raceasca si am pregatit ciocolata pentru ornat :)
Pur si simplu am pus apa, cacao si zaharul intr-o craticioara antiaderenta si la foc mic am tot amestecat pana cand s-a ingrosat.... apoi am luat cratita de pe foc si am adaugat untul. L-am incorporat si pe el si in scurt timp am turnat glazura peste prajitura.


Pentru iubitorii de dulciuri cu nuca de cocos aceasta este o varianta perfecta! 




4 comentarii: