25 februarie 2015

Prajitura rapida de post


Pentru foi am avut nevoie de:

- 250 g margarina
- 375 g faina 
- 180 g zahar pudra
- un praf sare,
- o lingurita rasa de bicarbonat de sodiu stins cu zeama de lamaie
- coaja rasa de la o lamaie 
- un pachetel de vanilie

Pentru umplutura:

1 1/2 borcan de 370 - gem de prune 
- 4 linguri cu varf nuca macinata
- 2 linguri gris
- 1 lingurita scortisoara

Pentru glazura:

- 200 g zahar pudra, 
- 3 sau 4 linguri de apa fierbinte,
-colorant sau cacao,
- o lingură de ulei.

Pentru foi, am amestecat bine toate ingredientele




Am impartit aluatul in doua parti egale si l-am pus la frigider o ora


Apoi am intins prima foaie direct pe hartia de copt


Din gem de prune (editie 2009 :) ), nuca si scortisoara am facut umplutura


Mi-am dat seama ca 2 linguri de gris ar fi bine venite


Am pus umplutura peste foaie


Am intins-o cat de uniform m-am priceput.


A venit randul celei de=a doua foi. Am intepat-o pe alocuri cu furculita ca sa nu faca "basici" 


Dupa 35 de minute, la cuptorul meu, arata asa


Am pregatit glazura amestecand zaharul cu apa fierbinte, uleiul si putin colorant alimentar


Asa arata la sedinta foto


Este foarte buna, frageda si aromata dar cam dulce. Data viitoare, cred ca nu voi mai face glazura asta... probabil o voi pudra doar cu putin zahar.



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu