15 martie 2015

Mancare de castraveti murati - de post


Au trecut multi ani de cand am mancat pentru prima data aceasta mancare la o prietena. Nu auzisem niciodata de de asa ceva si am avut serioase semne de intrebare, sigur - asta pana cand am gustat. Mancarea era facuta cu carne de pui si  a fost absolut delicioasa. Am facut si eu de cateva ori, dar nu stiu de ce - la un moment dat a intrat intr-un con de umbra.

Mai am doar un borcan de castraveti murati si azi am hotarat sa fac iar mancarica, dar de post. 

Am folosit: 

- 8 castraveti murati (nu mari, dar nici de marimea degetului mic)
- 1 ceapa medie
- 1 morcov
- 1/2 lingurita boia dulce
- 1 lingura pasta de gogosar
- 200 ml suc de rosii
- 1 lingurita pasta de rosii
-1 lingurita amidon alimentar 
- 4 sau 5 linguri de ulei
- piper proaspat macinat

Am inceput prin a taia rondele castravetii murati


Am turnat apa rece peste ei ca sa le mai ia din acreala... eventual si din sare


Am curatat, spalat si tocat ceapa si morcovul


Am pus uleiul in cratita antiaderenta si am adaugat ceapa, morcovul si lingura de pasta de gogosar. Am adaugat si 4 sau 5 linguri de apa si le-am lasat in voia lor vreme de cateva minute. 


Am adaugat apoi boiaua si piperul


Am adaugat castravetii si apa fierbinte atat cat sa-i acopere


Am lasat sa fiarba domol aproximativ 30 de minute.


Intre timp am omogenizat amidonul cu pasta de rosii si am dizolvat totul in sucul de rosii.


Am adaugat amestecul peste castraveti si am mai lasat sa fiarba pana cand s-a legat sosul.


Am mancat cu paine din grau integral cu maia. 

Este o mancare usoara pentru stomac (eu asa o percep) si foarte gustoasa.










4 comentarii:

  1. Interesanta reteta! N-am mancat niciodata asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merita incercata. Daca ai un borcan de castraveti inceput si nu prea iti mai vine sa mananci cu nimic pentru ca iti face salata cu ochiul... atunci ai un motiv in plus.

      Ștergere
  2. sa incerci si cu carne de miel.....yammy...

    RăspundețiȘtergere