8 martie 2015

Rosii decojite - in suc propriu



Spre toamna, au aparut in piata rosii lunguiete, carnoase si culmea - gustoase. Nu au fost prea mari si au avut un pret bun. Am hotarat sa incerc inca odata sa pun la borcan 2 kg.... nu mai mult pentru ca am o trauma cu rosiile la borcan, iar de atunci sunt foarte reticenta. Stiu ca foarte multa lume pune.... poate eu am avut atunci ghinion :) 
Am gasit reteta si metoda de lucru pe blogul Gelei Dumi si am hotarat sa incerc.

Am avut nevoie de:

- rosii bine coapte
- sare grunjoasa
- frunze de telina (asta am folosit eu)

* Cantitatile se ajusteaza in functie de numarul de borcane

Asadar... am spalat foarte bine rosiile si le-am scos cotorul cu instrumentul din imagine.


Intre timp am pus apa la fiert  intr-o oala mai mare. Cand apa a inceput sa fiarba, am pus in ea rosiile si le/am lasat sa clocoteasca aprox 3 minute din momentul in care apa a inceput sa fiarba iar


Le-am scos cu o paleta. Dupa ce le-am oparit pe toate, le-am curatat de pielite si le-am pus in borcane avand grija sa intercalez printre ele frunze de telina. 




In fiecare borcan mare, deasupra rosiilor am adaugat cate o lingura de sare grunjoasa. 
Am pus capacele si apoi am pus borcanele la sterilizat pentru 30 de minute din momentul in care au inceput sa fiarba. Am oprit apoi focul si le/am lasat sa se raceasca in cratita in care a avut loc sterilizarea. Gata! 



Acum cand fac aceasta postare - pot doar sa spun ca-mi pare rau ca nu am facut muuult mai multe borcane. Se pastreaza perfect si sunt foarte gustoase!!!


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu