11 martie 2015

Sos magic cu arpagic, fenicul si dovlecel


In ultima vreme mi-am dat seama ca nu trebuie sa consulti cine stie ce carti de specialitate ca sa faci mancaruri noi si gustoase cu ce ai prin casa. Totul este sa ai curaj sa experimentezi...

Pentru acest sos am folosit: 

- 1/2 bulb fenicul
- 15 bucari arpagic (aproximativ)
- un dovlecel mic 
- jumatate de conserva de rosii
- 2 catei de usturoi
- 2 linguri ulei de masline
- sare, piper
- frunze fenicul
-1/2 lingurita zahar (optional)
- fulgi chilli (tot optional)

Am curatat, spalat si tocat (dupa caz) arpagicul, feniculul si dovlecelul.

Am calit/fiert arpagicul si feniculul in ulei cu apa pana cand s-au inmuiat putin. 


Am adaugat dovlecelul, sare si piper. Am supravegheat cratita si am amestecat din cand in cand pana cand s-a evaporat  zeama lasata de dovlecei.... nu prea multa oricum....


In scurt timp a venit si randul rosiilor. De data aceasta am adaugat si cateva (vreo 5 linguri) linguri de apa fierbinte. Mi-am dat seama ca ce am eu pana a cum in cratita are un gust cam fad (din punctul meu de vedere) si atunci m-am gandit ca ar trebui sa pun fulgii de chilli sa fiarba putin ca sa lase mai mult gust - nu doar sa-i presar pe deasupra cum fac de obicei...


Pe ultima suta de metri a aterizat in cratita zaharul si usturoiul 


Eiiii, alta viata! Gustul s-a schimbat... si au fost foarte pe placul meu, dar am avut o mare dilema... daca fierb repede niste paste (spaghete) sau il mananc cu paine...????
Am gustat cu paine cu faina integrala si maia si mi-am placut atat de mult incat nu am mai avut rabdare sa astept fierberea pastelor....





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu