16 martie 2015

Sos picant de ardei copt si rosii


Sosul acesta nu are nevoie de nici o prezentare. Este de-a dreptul minunat.
Ideea mi-a fost data de Daiana Vereb in urma cu muuulta vreme. 

Eu am folosit: 

- 1,5 kg rosii bine coapte
- 6 ardei mari capia 
- 6 sau 7 catei de usturoi
- 3 ardei iuti 
- 1 legatura mica de telina
- sare si piper

Cantitatile din poza sunt orientative

Am inceput prin a spala si taia in sferturi rosiile. Le-am trecut apoi prin masina care separa semintele si coaja. 

Sucul obtinut l-am pus intr-o cratita antiaderenta si apoi la foc potrivit. Din cand in cand am luat spuma care s-a format in timp ce fierbea.


Intre timp a copt ardeii pe un gratar pus pe flacara aragazului. I-am curatat bine inclusiv de seminte.
I-am pus in vasul robotului impreuna cu ardeiul uite, frunzele de telina si cateii de usturoi. A rezultat o pasta fina si delicioasa.

Cand sucul de rosii a fost scazut mai mult de jumatate, am adaugat pasta de ardei 


Am lasat sa fiarba impreuna inca 20 de minute, timp in care am amestecat in cratita aproape continuu.
Am potrivit gustul de sare si am adaugat si putin piper


Am pus sosul rezultat in borcanele mici, le-am pus capacale si le-am sterilizat 30 de minute din momentul in care au inceput sa fiarba


Mare, mare noroc am avut ca nu am avut suficiente borcanele mici si a ramas pentru degustare suficient sos pentru doua portii de paste. Mmmmm!!!! 














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu