26 aprilie 2015

Friptura de caprioara in sos de ceapa si bere


Nu stiu de ce, dar intotdeauna am avut retineri in ceea ce priveste carnea de vita si carnea de vanat. Este adevarat ca am avut cateva esecuri.... mancaruri fara gust, negatite suficient.... dar acum STIU ca preparate corect - din aceste carnuri rezulta niste mancaruri absolut delicioase. 

Pentru aceasta friptura am folosit: 

- 500 g carne de caprioara (fara os)
- 3 cepe de marime potrivita
- 500 ml bere
- 50 ml ulei
- un morcov mic
- 5 catei de usturoi
- 1 lingura mustar
- 100 ml vin rosu sec
- coaja de la o lamaie mica
- 3 linguri smantana
- 1 lingura amidon
- sare, piper
- 1 fir de usturoi verde

Am curatat carnea de pielite si eventuale tendoane. Am tinut-o in apa rece aproximativ o ora.

Am curatat ceapa, am tocat-o si am calit-o in ulei si apa pana cand s-a inmuiat si a scazut apa adaugata peste ulei. Am adaugat sare si piper proaspat rasnit.


Am adaugat carnea si am lasat-o sa se prajeasca doar putin, atat cat sa-si schimbe culoarea pe toate partile.


Am adaugat apoi coaja de lamaie, mustarul, usturoiul tocat marunt si berea plus 100 ml apa


Am pus capacul si am lasat-o sa fiarba la foc mic o ora si jumatate. In acest timp berea s-a evaporat si a fragezit carnea. Am adaugat morcovul taiat cuburi, am mai fiert totul 10 minute.  Am adaugat apoi vinul - pentru un plus de savoare (daca mai era cazul) :) 


Nu am mai pus capacul la cratita si am lasat miresmele sa "circule" nestingherite prin bucatarie timp de 10 sau 15 minute.

Intre timp am dizolvat lingura de amidon in smantana si am adaugat treptat sos, iar apoi am turnat totul in cratita.


Am amestecat amestecat bine totul si am lasat sa mai dea cateva clocote.
Am tocat firul de usturoi verde si l-am adaugat la mancare. 
Am pus capacul si am lasat sa se infuzeze cateva minute.


Poate ca nu-i cea mai aratoasa mancare, dar din punctul meu de vedere este cea mai gustoasa pe care am pregatit-o din carne de vanat - pana acum.

Alaturi de cartofi natur si ciupercute trase la tigaie... un pahar de vin rosu.... boierie!!! :) 











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu