28 aprilie 2015

Fursecuri Iolandine


Multa vreme "am fugit" de fursecurile in care grasimea din compozitie era uleiul. Imi amintesc ca am mancat la cineva si ... am ramas cu o amintire nu tocmai placuta. DAR, cu toate acestea - am incercat reteta de nuci a Nainei. Au iesit cu adevarat grozave!

De aceea, cand am vazut aceste fursecuri la Iolanda - nu am ezitat nici o secunda si am trecut la executarea lor. Sunt foarte fragede, se fac repede.... sunt suuuuper!

Am folosit: 

- 1 ou
- 100 g zahar pudra
- 180 g faina
- 100 ml ulei
- 1/2 plic praf de copt

Pentru umplut si ornat:

- gem de prune
- zahar pudra amestecat cu zahar vanilinat

Mai simplu de atat nu se poate.
Pur si simplu am amestecat toate ingredientele.... oul cu zaharul.... apoi uleiul..... faina amestecata cu praful de copt si gata :) 

Am rupt bucati mici din aluat si le-am facut bilute putin mai mari decat o cireasa...


Le-am pus in tava tapetata cu hartie de copt, apasand usor cu degetul pe fiecare...


Le-am copt aprox 8 minute (depinde de cuptor) - pana cand s-au rumenit usor si le-am scos pe un gratar ca sa se raceasca.


Am facut doua portii si am adunat ceva "recolta"


Le-am umplut cu gem de prune/magiun si le-am pudrat cu zahar. 



Repet: sunt grozave si peste cateva zile sunt si mai bune.... tentatia de a lua cate o bucata de cate ori treci pe langa ele -  este mare. Nu raman pentru prea mult timp. 


*   *
*

Cu alta ocazie, aceleasi fursecuri umplute cu crema ganache de ciocolata cu lapte.




Alatturi de fursecuri cu gem si polos cu crema de portocale








4 comentarii:

  1. Mă simt de-a dreptul ciugulită! :D
    Dar trebuie să-mi dai dreptate când spun că tot farmecul rețetei si toată vâlva creată a fost datorită 'ceşcuței' :)))))) ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ca/ti dau dreptate, dar a trebuit sa "traduc" reteta in grame - altfel valva crea alta valva,,,, si nu se mai termina niciodata :)))))))

      Ștergere
  2. Buna. O sa fac si eu, dar sa-mi spuneti in ce si unde sa le pastrez ? Cutie de carton, plastic, camara....? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna!
      Eu le-am pastrat in cutie de tabla, dar se pastreaza foarte bine si in cutie de carton tapetata cu hartie de copt, de preferinta intr-un loc in care sa nu fie prea multa umezeala. Te astept cu impresii.
      Multumesc pentru vizita! :)

      Ștergere