4 aprilie 2015

Gris cu lapte


Gris cu lapte... gris cu lapte.... atat de bun, atat de aromat. De ce am uitat de el si ne lasam prada reclamelor si tentatiilor "de pe toate gardurile"???  ... 

Am folosit: 

 - 1 cana gris
- 4 cani de lapte 
- 3 linguri de zahar
- 1 lingurita unt
- un varf cutit sare
- 1 plic zahar vanilinat
-1/2 lingurita de scortisoara macinata

Pentru a masura laptele si grisul am folosit aceeasi cana.

Am pus intr-o cratita untul, zaharul, sarea si zaharul vanilinat


Am adaugat laptele si am pus cratita pe foc.


Cand laptele a fost suficient de cald incat s-a topit untul, am adaugat grisul "in ploaie"


Am fiert compozitia amestecand mereu - pana cand s-a ingrosat ca o mamaliga. Nu am mai adaugat lapte pentru ca l-am vrut mai gros. Proportiile pe care le-am folosit eu sunt potrivite pentru tipul de gris pe care l-am folosit, dar poate ca alt tip de gris absoarbe mai mult lapte.

Tot acum am adaugat si praful de scortisoara, am amestecat de cateva ori si gata :)


Am pregatit cateva forme (le-am udat)


Am pus in ele grisul aromat si am asteptat cu nerabdare sa se raceasca


Am oscilat in a-l manca impreuna cu o dulceata de visine sau capsuni sau vino cotto.  Cum aveam inceputa o sticluta de vino cotto - am ramas la varianta asta si chiar nu mi-a parut rau. S-au potrivit de minune :) 















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu