5 aprilie 2015

Placinta cu foi fine umpluta cu branza si leurda - la cuptor


dupa ce am pus si la congelator - a venit randul placintii cu branza si leurda. 

Pentru aluat am avut nevoie de: 

- 1 kg faina tip 650
- 600 ml apa calduta
- 30 ml ulei
- 1 lingurita zahar
- 1.5 lingurite sare
- 25 g drojdie proaspata

Pentru scrob (umplutura) am avut nevoie de: 

- 4 cartofi potriviti
- 500 sau 500 branza veche (sau de burduf)
- 1 ou
- 2 maini generoase de leurda

Am mai avut nevoie de: 

- ulei pentru uns aluatul
- galbenus plus 2 linguri de lapte pentru uns placinta
- susan

Am inceput cu cartofii. I-am curatat, spalat si taiat cuburi. I-am fiert in apa fara sare.
Cand au fost fierti i-am scurs si i-am zdrobit cu furculita ca si pentru piure. I-am lasat sa se raceasca  complet si am adaugat branza si oul intreg.

 

Am amestecat totul cu mana si apoi am adaugat leurda spalata, scursa si tocata "modo-groso"


A rezultat compozitia asta - care nu-i chiar atat de apetisanta, dar este foarte gustoasa :) 


In timpul in care au fiert cartofii am pus masina de paine la lucru  pentru aluat :) pe principiul deja bine cunoscut: prima data lichidele plus sarea si zaharul, apoi faina si drojdia. Am setat programul numarul 8 pentru framantare si crestere.
Dupa ce aluatul a fost framantat, l-am mai lasat doar 20 de minute in cuva masinii (nu o ora cat prevede programul) si apoi l-am rasturnat pe o fata de masa bine infainata.


L-am impartit in bucati aproximativ egale


Am dat forma rotunda fiecarei bucati si le-am pus pe o tava infainata - unde le-am lasat la odihna aproximativ 10 minute


Dupa expirarea celor 10 minute am aplatizat pe rand bucatile de aluat  cu degetele.... si 
le-am uns cu ulei pe fiecare in parte, iar apoi le-am asezat cate doua - una peste alta.




A venit momentul sa intind foile. Din pacate spatiul/masa/locul nu mi-a permis sa le intind cat as fi putut. Aluatul a fost moale si foarte usor de intins.
L-am pus pe fata de masa si l-am intins cat am putut de subtire in mijloc (pe pumni) si apoi din aproape in aproape.




Marginile mai puteau fi intinse un pic, dar nu am avut unde. Data viitoare voi imparti aluatul in bucati mai mici.

Am presarat scrob ici si colo - cat de cat uniform si apoi am rulat foaia de placinta cu ajutorul fetei de masa.


Am taiat fiecare rulou in doua bucati egale si le-am asezat in tava tapetata cu hartie de copt.
Am uns placintele cu galbenus de ou amestecat cu 2 linguri de lapte si apoi am presarat susan



Tot din aceasta compozitie am facut si o placinta putin mai mica, umpluta cu bucati de sunca afumata. 



Din pacate a trebuit sa le coc pe rand si aluatul a crescut mai mult decat as fi vrut eu, iar foitele s-au cam lipit unele de altele si nu se mai observa foarte bine.



Le-am copt aproximativ 45 de minute pe fiecare. Nu vreti sa stiti ce miros apetisant a fost raspandit in bucatarie ;) 



Aceasta este placinta cu sunca


Toate sunt grozave :) 

Nu am asteptat sa sa raceasca de tot - pofta este mare si mirosul din bucatarie "ne roade in stomac" :)

Am rupt cateva bucati ca sa se raceasca mai repede si sa le putem manca.




Cea cu sunca are si ea farmecul ei - este ALTCEVA :) 




























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu