27 aprilie 2015

Stufat de miel


Stufat de miel, stufat de porc, stufat de pui.... What? Eu stiam doar de stufat de miel.... Deci, trebuie sa le iau pe rand, nu? :) 

In urma cu vreo doi ani am mancat in premiera la o prietena. Mi-a placut mult si mi-am  propus mereu sa fac si eu, dar nu am reusit niciodata sa renunt la cateva bucati de carne de miel pentru asa ceva. Faceam mereu mancarurile pe care le stiam eu si le-am facut  dintotdeauna cu carne de miel.... ciorba de miel, cu sos, friptura....

De data aceasta am fost hotarata si, ca sa fiu sigura ca nu renunt, am plecat dis de dimineata la piata si am cumparat muuuulta ceapa verde si usturoi. Deci.... obligat-fortat trebuie sa duc la sfarsit planul :)

Am folosit: 

- 1 kg carne de miel (aproximativ)
- 5 legaturi de ceapa verde
- 2 legaturi de usturoi verde
- 1 pumn arpagic
- 1/2 legatura marar
- 1/2 legatura patrunjel
- leustean (congelat) - aprox 2 linguri
- 50 ml ulei (aproximativ)
- 1 lingura mare pasta de rosii
- 1 lingura cu varf amidon alimentar
- sare, piper, jumatate de foaie de dafin

Am scos de seara carnea din congelator si am lasat-o la dezghetat in frigider. A doua zi am spalat-o, am scurs-o putin de surplusul de apa si am pus-o la prajit (pe toate partile) in ulei. Am adaugat sare si piper si foaie de dafin. 




Am pus capacul si am lasat-o cateva minute la prajit. Am intors carnea pe toate partile procedand la fel de fiecare data. Totul a durat aprox.... 15 minute.

Intre timp am curatat, spalat si tocat ceapa, arpagicul si usturoiul verde.



Am scos carnea pe o farfurie si in sosul format am adaugat ceapa, arpagicul si usturoiul.



Am calit totul aproximativ 5 minute si apoi am adaugat carnea. Am completat cu apa fierbinte pana la nivelul ei.



Vazusem pe undeva ca, pentru decor, este bine sa pastrezi cateva fire de ceapa/usturoi - sa le impletesti si la sfarsit sa le adaugi la fiert. Am facut si eu la fel, dar nu prea mi-a reusit :) 


Am lasat carnea la fiert impreuna cu verdeturile aproximativ o ora, timp in care am amestecat de cateva ori si am verificat daca mai trebuie sa completez cu apa (nu a fost cazul)

Cand am vazut ca atat carnea cat si verdeturile sunt aproape fierte, am pregatit "ingrosala" formata din pasta de rosii si amidon - plus cateva linguri din sosul format in cratita.



Am adaugat amestecul format in cratita cu bucate, putin cate putin, amestecand mereu ca sa nu faca cocoloase :) 



Am adaugat si "coronitele" impletite si am mai fiert totul 10 minute.


Inainte de a opri focul, am pus verdeata tocata, am amestecat si am pus capacul ca sa se infuzeze miresmele :) 



Cat a fost de bun? Exagerat de bun!!!!!

Am mancat cu salata de salata verde si paine. Doar atat!

A fost foarte pe placul meu si am promis ca foarte curand voi face cu carne de pui... pana se mai gaseste ceapa si usturoi verde...

Varianta ... rustica :) 


si... varianta pentru cei de la oras :))








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu