22 mai 2015

Friptura de prepelita - la cuptor


Capitolul "Experiment reusit" :) 

Printr-o anume imprejurare fericita, am intrat in posesia a doua prepelite salbatice. Buuuun!
Dar mai departe? Ce fac cu ele? Si atunci - intr-un moment de inspiratie am apelat la ajutorul unei persoane care este familiarizata cu asa ceva :) 

Reteta recomandata a fost foarte simpla: "Macerezi carnea! Trebuie sa pui ulei de masline, piper, usturoi, vin si apa. Daca mai vrei sa pui ceva, nu-i nici o problema. Lasi macar 12 ore la macerat si apoi o bagi carnea in punga speciala pentru cuptor invelita in felii de bacon. Obligatoriu sa pui cimbru si usturoi. In rest.... o leguma, ceva.... "

... buna treaba! Deci.... fac cum ma taie capul, nu? :)

Am procedat in felul urmator si am folosit:

- 2 prepelite salbatice
- 7 felii bacon
- 5 catei de usturoi
- 2 foi de dafin
- 2 linguri ulei de masline
- piper mozaic proaspat rasnit
- sare
- 150 ml vin rosu sec
- 150 ml apa
- 1 morocv
- 1 crenguta cimbru uscat
- 1 fir usturoi verde

Am spalat foarte bine prepelitele si le-am tinut cateva ore in apa rece.
Apoi am facut o marinata din apa, vin, ulei de masline, in care am pus: cateii de usturoi taiati in doua, foile de dafin rupte bucatele, putina sare si piperul 
Am pus marinata intr-un vas si apoi am asezat prepelitele. Am avut grija sa le "imbalsamez" cu aromele. Am acoperit vasul si l-am pus la frigider. Peste cateva ore, mai exact vreo 4 - am intors prepelitele in marinata. A doua zi le-am intors din nou de cateva ori si spre seara, am hotarat ca este cazul sa faca si o "sauna" in cuptor :) 


Dar, inainte de toate - am tocat rondele un morcov, am tocat firul de usturoi, am feliat baconul si am scos la interval cimbrul.... cica este elementul surpriza :) 


In vasul de yena, am pregatit un patut caldut pentru prepelite - format din trei felii de bacon

Am asezat prepelitele si peste ele am pus o plapumica tot din bacon - cate doua felii pentru fiecare zburatoare :)  Am presarat putina sare si usturoiul tocat. Am adaugat rondelele de morcov si cimbrul. Ca sauna sa fie completa... am pus si aproximativ 50 ml apa :) 


Eu nu am folosit punga speciala pentru  cuptor - am folosit vasul de yena cu capac. Am pus capacul  si l-am bagat la cuptor pentru aproximativ 30 - 40 de minute. Cert este ca feliile de bacon erau rumenite frumos si la fel se vedea si carnea.


Am scos vasul din cuptor si am luat capacul cu grija ca sa nu ma ard cu aburii :) 


Miresme imbietoare au invaluit bucataria :) 
Am mancat cu cartofi noi - prajiti, salata de salata verde si putina dulceata de ardei iute. Mmmmm!






Sigur, carnea a fost putina, dar impreuna cu baconul si cartofii din farfurie a fost ok pentru o masa.

Reteta este simpla, foarte simpla si de mare efect.

Se poate pune mai mult cimbru decat am pus eu.







2 comentarii:

  1. Am facut si io o data mai demult. La fel am tinut carnea la marinat si a iesit buna friptura.

    RăspundețiȘtergere