16 iunie 2015

Cheesecake cu piersici


Modul de preparare pentru acest cheesecake este exact ca la cheesecake cu capsuni, dar am folosit alt fruct si alte cantitati.

Inainte de toate doresc sa multumesc firmei SunFood Fructe si Legume pentru premiul acordat. Cand am deschis compotul de piersici am exclamat: "Wau!" Am fost uimita vazand jumatatile de piersica - "grase" si aromate. Ca sa nu ziceti ca bat campii va pun o poza care sper ca este destul de sugestiva.


Am hotarat pe loc sa fac un cheesecake pentru ca aveam chiar de toate in casa, dar la fel de bine puteam sa fac o prajitura cu fructe si bezea sau pur si simplu un blat aromat prin care sa "ratacesc" bucati de piersica.

Pentru acest cheesecake am folosit: 

Blat de biscuiti:

- 250 g biscuiti
- 100 g zahar pudra
- 125 g unt

Crema:

- 250 g mascarpone
- 400 g smantana pentru frisca
- 200 g smantana
- 200 g zahar pudra
- 2 pliculete zahar vanilinat
- 1 plic gelatina

Decor:

- piersici din compot
- 1 plic gelatina transparenta
- 3 linguri zahar

Deci.... am facut praf biscuitii cu ajutorul mixerului, i-am amestecat cu unt si zahar pudra, am omogenizat bine totul si i-am presat in tava cu pereti detasabili, diametru 28 cm.

Am taiat cateva jumatati de piersici si le-am presarat peste blatul de biscuiti. Am aranjat o mica "bordura" tot din felii de piersica.


Am pus gelatina la hidratat in 10 linguri de zeama de compot si cand am inceput sa pregatesc crema am pus-o la topit intr-o cratita cu apa fierbinte.


Am mixat smantana pentru frisca.

Separat am mixat crema mascarpone, smantana, zaharul si zaharul vanilinat.

Am unit crema rezultata cu frisca si am adaugat gelatina topita. Am mixat pana cand crema a capatat consistenta.


Am turnat crema peste blatul de biscuiti presarat cu bucati de piersica


Am nivelat si cu inspiratia zero din momentul acela am ornat cheesecake-ul cu felii de piersica si cateva visine.



Am pregatit gelatina transparenta dupa indicatiile de pe plic si am turnat-o cu grija peste prajitura avand grija sa acopar toate fructele


Dupa aproximativ 3 ore in care a stat la frigider, arata asa :) 

 

Blatul de biscuiti a ramas cam firimicios, dar asta nu ne-a incurcat deloc. Dimpotriva, eu cred ca-i mai interesant :) 




Textura cremei este de o finete aparte. Combinatia este grozava si mi s-a spus ca este cel mai bun cheesecake - cel mai bun dintre toate pe care le-am facut pana acum. Ce repede uita oamenii.... nu de mult era cel mai bun cel cu afine, sau cel cu cirese... cel cu capsuni... :))))) 


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu