24 iunie 2015

Chiftele de naut - Falafel


De putin timp, nautul a intrat  cu mare elan in meniul nostru. Am tot auzit de tot felul de mancaruri din naut, dar la mine - toate se limitau la humus. Oare de ce? 

Am incercat ciorba de naut, chiftelele de naut si morcov, mancare de naut su curry, si poate mai sunt si altele, DAR cand am descoperit reteta Iulianei Florentina Avram - nu am rezistat "ispitei".

Sunt foarte, foarte gustoase, aromate si satioase.

Reteta Iulianei mi-a folosit drept ghid... pe ici pe colo - am facut mici modificari, dar esenta este aceeasi :) 

Am folosit: 

- 500 g naut
- 1 ceapa mare
- 5 catei de usturoi
- 4 linguri de faina
- 1 lingura pasta de gogosar
- 1 lingura sare
- 1 lingurita piper macinat
-  2 legaturi patrunjel
- 1 lingurita praf de coriandru
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu
- 1 lingurita si jumatate cumin
- ulei de masline pentru prajit


Am pus nautul la hidratat timp de aproape 12 ore, adica de seara pana a doua zi...

L-am scurs bine si l-am pus in bolul robotului de bucatarie. L-am mixat bine, dar nu l-am facut chiar pasta. 

Aceeasi soarta a avut-o ceapa, usturoiul si patrunjelul :) 
Am facut o "adunare generala" cu toate ingredientele intr-un bol incapator. Am adaugat condimentele si am omogenizat bine totul.



Am lasat compozitia rezultata sa se odihneasca aproximativ 20 de minute si apoi am format chiftelele.


Am ales ca pe unele sa le coc in cuptor....



Asa aratau cele coapte in cuptor....


... si pe unele in tava pe aragaz, ajutata de cateva linguri de ulei de masline


In cuptor sau pe aragaz.... sunt foarte gustoase, aromate si satioase.




Am mancat cu legume trase la tigaie (dovlecel si brocoli), masline si sos de iaurt cu usturoi plus fulgi chilli. Mmmmm!!!!

Daca eliminam din "ecuatie" sosul de iaurt (care oricum nu face parte din reteta :) ) - este o mancare super potrivita pentru zilele de post.

 

Sunt cina perfecta alaturi de o salata. Eu am avut salata cu dovlecel si varza rosie. 











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu