15 iunie 2015

Placinta cu ceapa si branza de oaie


In luna iunie - provocarea "Traditie si gastronomie romaneasca" este gazduita de blogul Sidoniei Toncea. Tematica acestei luni este: "Placintele traditionale romanesti"

Wau! Cate nu se pot spune despre placinte? Se pot face in fel si chip... dar umbland putin in cufarul cel vechi.... trebuie sa gasim si sa scoatem la iveala ceva vechi si nou in acelasi timp.
Recunosc ca reteta de mai jos nu este una dintre obisnuitele casei, ca am rasfoit cateva zile Ghidul Gastronomic al Romaniei, ca am stat si m-am tot gandit si pana la urma am facut ce veti vedea aici. 
A iesit ceva neasteptat de bun si concluzia finala a fost de fapt o intrebare: cand mai faci? :)

Pentru aluat am folosit: 

- 200 ml lapte
- 2 oua
- 2 linguri ulei
- 1 lingura zahar
- 1 lingurita sare
- 25 g drojdie proaspata
- 500 g faina (aproximativ)

Pentru umplutura am folosit: 

- 2 cepe mari
- 100 g cas de oaie bine scurs
- 2 oua
- 2 linguri de smantana
- marar verde
- 30 g unt
- 150 g sunca (kaiser am folosit eu)
- sare, piper

Pentru uns am folosit: 

- 1 galbenus de ou
- 2 linguri de lapte

Am inceput cu aluatul, care este unul fara mari pretentii. Am pus drojdia cu zahar si am amestecat-o cu o lingura de lemn pana cand aceasta s-a lichefiat. Am adaugar putin lapte caldut si 2 sau 3 linguri de faina. Am lasat plamadeala sa creasca aproximativ 15 minute. Am adaugat apoi restul de lapte in care am dizolvat sarea, uleiul, ouale batute si faina. Am framantat pana cand aluatul a devenit neted si nelipicios.


L-am lasat sa creasca aproximativ 30 de minute, timp in care am curatat ceapa si am taiat-o felii subtiri. Aceeasi soarta a avut-o si kauser-ul :) 


Am calit ceapa in 30 g de unt. Am adaugat sare si piper. Am lasat-o la calit doar pana  cand a devenit moale.


Am luat cratita de pe foc si cand a fost aproape rece am adaugat branza, casul de oaie taiat cubulete, ouale, smantana, kaiser-ul, mararul si am verificat gustul de sare si piper. Am amestecat toate ingredientele si apoi mi-am indreptat atentia asupra aluatului



Am scos aluatul din castron inainte sa fie dospit chiar de tot pentru ca am vrut sa mai creasca si in tava. Asadar... m-am straduit sa-l intind cat de cat dreptunghiular...


Am taiat dreptunghiul obtinut in doua si cu ajutorul sucitorului am pus o bucata pe fundul tavii tapetate cu hartie de copt.


Am adaugat compozitia/umplutura de ceapa si branza...


Am acoperit totul cu jumatatea a doua, am uns cu galbenusul de ou amestecat cu 2 linguri de lapte si am intepat coca din loc in loc.



Nu mai este nici un secret faptul ca am un cuptor foarte "grabit"... motiv pentru care... dupa nici 20 de minute placinta mea arata asa....


... iar dupa 30 de minute arata asa. A fost coapta - poate putin prea coapta :) 


Sigur, nu am avut prea multa rabdare si am taiat din ea cand era calduta.... Doamne, ce miresme!!! 




Nu stiu sa spun cu exactitate daca este mai gustoasa calda decat rece.... sau invers...
Imi place la fel de mult!

Oricum, este o gustare minunata, numai buna pentru pachetelul de la scoala sau de la serviciu :) 




  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu