10 iunie 2015

Pulpa de porc la cuptor - cu vin si rozmarin


Am facut mereu carne de porc la cuptor, dar niciodata cu soric desi am salivat de foarte multe ori ....
Astazi am hotarat sa incerc si chiar nu-mi pare rau :) 

Am avut nevoie de: 

- 1 pulpa porc (eu am avut pulpa din fata - spata) - aprox. 2,200 kg
- 500 ml vin alb sec
- 3 cepe potrivite
- 2 morcovi
- 2 crengute rozmarin (eu am avut uscate)
- 1 capatana usturoi
- 1 lingura sare, 
- boia
- piper proaspat rasnit
- ulei de masline

Totul se pregateste foarte repede. 
Din pacate friptura trebuie sa stea la cuptor minim 2 ore - timp in care aromele ne zapacesc, iar acidul gastric o ia razna :) 

Am spalat bucata de carne si apoi am crestat soricul cu ajutorul unui cutit cu lama subtire si foarte bine ascutit.


Am pus apa intr-o cratita incapatoare si am dat-o in clocot. Am scufundat bucata de carne in apa fierbinte pentru 1 minut. Am scos carnea si apoi am curatat ceapa si morcovul si le-am taiat bucati. 


Am asezat bucatile de ceapa si morcov in tava dreptunghiulara de yena si apoi am turnat vinul.

Am curatat si tocat capatana de usturoi si rozmarinul. Impreuna cu lingura de sare grunjoasa si uleiul de masline - le-am pus intr-un bol, am omogenizat bine totul si apoi, cu amestecul format, am masat bine de tot bucata de carne




Am rasnit piper si am presarat boia dulce


Am pus carnea peste legume si am lasat la "macerat" aproximativ 2 ore. Un timp mai indelungat de macerare ii da un plus de savoare. Eu atat am avut la dispozitie :) 

Am pus capacul vasului de yena si am introdus vasul in cuptor, la foc mic pentru alte doua ore. Am luat capacul si am mai lasat friptura la rumenit aprox 15 minute.



Am scos bucati de ceapa, o bucata de morcov si sos - am blenduit si a rezultat un sos minunat (cel de culoarea mustarului) care in amestec cu dulceata de ardei iute, ardei copt si cartofi prajiti te fac sa uiti ca in farfurie este o bomba calorica. Carnea suculenta si soricul cleios, usor crocant.... nu are rost sa continui.... Mmmmm!!!! Deja imi este iar foame! 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu