24 iunie 2015

Sirop de fructe - reteta de baza



Poate nu este considerata ca fiind cea mai sanatoasa reteta de sirop din cauza salicilului si a sarii de lamaie, dar pot spune cu certitudine ca nu este afectat deloc gustul si culoarea fructului. Se pastreaza perfect si 2 ani

Este nevoie de:

- 3 kg fructe
- 3 linguri sare de lamaie
- 1,5 lingurite salicil
- 2,5 litri apa
- 4,5 kg zahar

Am preluat reteta de la sora mea cu aceste cantitati - mi mi se pare mult pentru consumul nostru, asa ca voi face doar 1/3 .... cel mult 2/3....

Fructele se zdrobesc si se amesteca cu sarea de lamaie si cu salicilul.
Se lasa 2 zile la rece si apoi se strecoara.
La cantitatea de sirop rezultata se adauga apa si zaharul. Se amesteca bine si gata.... se pune in sticle :)  Mai simplu de atat nici ca se poate :) 

4 comentarii:

  1. N-am mai auzit de salicil de foarte multi ani! Bunica il folosea pe post de conservant la compoturi, gemuri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, eu nu/l gasesc aici deloc... dar aduc de acasa. Acolo gasesc in orice magazin la raionul de condimente...

    RăspundețiȘtergere
  3. Si poze? ...fara poze refuz sa citesc :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vor apare si pozele, la momentul potrivit. Este singura reteta de pe blog, fara poze - cum ai nimerit chiar aici? :))))))

      Ștergere