22 iulie 2015

Escalop de caprioara


Dupa friptura de caprioara cu vin si usturoi, tocanita de caprioara, friptura in sos de ceapa si bere si alte retete cu carne de vanat... era cazul sa fac si un escalop.

Am folosit: 

- 700 g cotlet fara os
- 50 g unt
- 2 sau 3 linguri de faina
- sare, piper
- 2 cepe potrivite
- patrunjel
- 100 ml vin alb
- 2 linguri smantana
- 1/2 lingurita nucsoara

Pentru marinata:

- 1/2 morcov
- 1 felie telina
- 3 catei de usturoi
- 200 ml vin alb demisec
-1/2 ceapa alba
- 1 crenguta rozmarin
- piper boabe
- 4 boabe ienibahar
- 2 linguri ulei de masline

Am decongelat carnea si am tinut-o 2 ore in apa rece. Am schimbat apa de 2 ori.
Am taiat-o bucati groase cam de 1 - 1,5 cm si am pus-o la marinat cu toate ingredientele indicate mai sus plus putina apa.


Dupa aproximativ 36 de ore - timp in care am intors carnea in marinata de doua ori, am scos-o pe servetele absorbante



Am pus faina intr-o farfurie si am asezonat-o cu sare si piper


Am trecut prin ea bucatile de carne ...


...si apoi le-am pus in tigaia in care am incins untul....


Am rumenit usor carnea pe ambele parti si apoi am scos-o din cratita



In locul ei am pus ceapa tocata si putina sare. Cand a fost usor translucida am pus iar bucatile de carne in cratita si apoi vinul




Am lasat sa fiarba la foc mic pana cand carnea a fost aproape facuta. Am mai adaugat apa calda cand a fost cazul.

La final am adaugat nuscoara, piperul, patrunjelul tocat si smantana


Am amestecat bine sosul si l-am mai lasat sa scada 2 sau 3 minute, 
iar apoi am mancat cu mare pofta  alaturi de un pilaf cu bureti de prun :)  dar este foarte gustos si cu o felie de paine cu coaja crocanta, proaspat coapta :) 















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu