5 iulie 2015

Oua de prepelita murate


Ouale murate mi-au atras atentia in urma cu mai bine de un an, dar nu le concepeam altfel decat colorate.
Reteta Ceraselei m-a concivns ca pot fi delicioase (cel putin asa mi le inchipuiam) si albe, iar atunci cand am primit de la Ferma de prepelite Fundeni 120 de oua.... am hotarat ca trebuie sa trec la actiune :) 

Am folosit: 

- 30 de oua de prepelita
- 225 ml otet de 9 grade
- 150 ml apa
- 1 lingura sare
- 1 lingurita zahar 

- ulei de masline
- 6 catei de usturoi (mici)
- 1 legatura patrunjel

Am pus ouale la fiert in apa rece. Cand au inceput sa fiarna am redus flacara aragazului si le-am lasat sa fiarba aproximativ 5 minute.
Am scurs apoi apa fierbinte si am adaugat apa rece de la robinet. Le-am lasat sa se raceasca si apoi le-am curatat de coaja.



Le-am asezat in borcan si apoi am pregatit solutia pentru murat amestecand apa cu otetul, sarea si zaharul. Am pus solutia la fiert pentru aproximativ 7 sau 8 minute.

Fierbinte am adaugat-o peste ouale asezate in borcan. Am pus capacul si dupa aproximativ o ora am pus borcanul in frigider pentru 20 de ore.





A doua zi, dupa expirarea celor 20 de ore, am scurs solutia in care le-am pus la murat


Am curatat cateii de usturoi, am curatat si spalat legatura de patrunjel si cu ajutorul blenderului vertical si putin ulei de masline am facut un sos pe care l-am adaugat in borcan, peste oua.



Am completat cu ulei de masline si am pus borcanul la rece pentru doua saptamani.


M-am uitat cu multa pofta de multe ori la el.... dar am rezistat :) 

Se pot folosi in salate, dar cel mai la indemana mi-a fost acum sa prajesc niste paine :) 
 Sunt foarte gustoase!


  
   

Voi mai face si voi incerca si alte combinatii de condimente.




12 comentarii:

  1. Faina reteta. Vreau sa fac si eu. Dar normal ca am o intrebare. Dupa ce deschid borcanul si incep sa consum din el, in cat timp trebuie sa-l....gat?Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am facut si eu aceste minunate oua (1 borcanas numai cu 10 buc,ramase de la Pasti nevopsite) si le-am dus baiatului meu care de 2 saptamani este tata,si le-am desfacut acolo.Nefiind pe domeniul meu nu am facut poze, dar o minunatie. Trebuie sa mai repet neaparat figura. Bune rau. Multumesc de reteta.Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In primul rand tin sa te felicit pentru nepotelul/nepotica cu care te-a binecuvatat Dumnezeu!!!
      Ouale sunt foarte gustoase, ne-au placut si noua mult si chiar nu as putea sa/ti spun in cat timp le-am consumat, dar oricum.... rapid :) Ma bucur mult ca au fost si pe placul vostru :) Te pup!!

      Ștergere
  3. Revin.Oare din oua de gaina nu se poate face, ca e mai simplu (mai ieftin)???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pot face!!!! Am vazut pe undeva, dar nu am studiat "problema" in amanunt. Cred ca au nevoie de o perioada mai mare de murare.... :)

      Ștergere
  4. Azi fac din nou. Ce zici.? Ieri am cumparat o cutiuta cu 24 de oua, si nu m-am uitat la termenul de expirare. Expira in 28.06. Deci pana se fac trec de termenul de valabilitate. Ce zici sa risc? Vor fi bune? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cred ca vor fi bune, dar sa le mananci mai repejor :)
      Ma amuza situatia! Am patit si eu ceva asemanator candva... nu s-a intamplat nimic, dar nici nu prea mi-a cazut bine preparatul respectv pentru ca stiam ca ete la limita :)

      Ștergere
    2. Pai da ,dar trebuie sa fii pe faza sa le iei f. repede,tinand cont ca stau vreo 15 zile la murat.Daca nu mai dau nici un semn de viata sa stii ca m-am...."dus". Hahahaha. Pupici.

      Ștergere
    3. Ce amuzanta esti! Sunt sigura ca/ti vor placea mai mult ca celelalte :P

      Ștergere
  5. Acuma fac din nou, dar numai 1 borcan ca de gem,19 buc, ca restul erau sparte. Expira in 19.o7. Pe langa ce ai spus tu, am pus si o lingurita de marar tocat acuma si 1 ardei iute din acela uscat mic-mic rosu zdrobit. Ce combinatii imi mai recomanzi ca as ma schimba.Multumesc, Pupici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sanda, ce idee buna ai avut cu ardeiul iute!!! Super!!!
      Cred ca ar merge foarte bine cu mix de plante meditaraniene :)
      De multa vreme tot vreau sa le refac si eu, dar nu mai apuc....

      Ștergere