3 iulie 2015

Tort cu crema cheesecake si cafea


Iubesc crema cheesecake. Se preteaza foarte bine la multe, multe arome. De multa vreme tot vreau sa fac o crema cu cafea, dar nu am gasit "momentul potrivit" pana acum.

Am folosit: 

Pentru blat:

- 4 oua
- 120 g zahar
- 100 g faina
- 20 g cacao

Pentru crema: 

- 250 g mascarpone
- 200 g smantana
- 200 g zahar pudra
- 300 ml smantana pentru frisca
- 2 pliculete cafea solubila
- 1 lingurita esenta de cafea
- 1 plic gelatina

- ciocolata razuita pentru efect stracciatella

 Pentru ornat: 

- 120 g ciocolata
- 50 ml smantana pentru frisca

- 200 ml smantana pentru frisca
- 2 linguri cafea filtru
- 1/4 plic gelatina

 Pentru sirop: 

- 200 ml apa
- 2 linguri zahar
- 1/2 esenta de rom

Am inceput cu blatul. Am mixat ouale intregi cu zaharul fix 15 minute. Am "abandonat" mixerul si am preluat telul para. Am adaugat faina si cacao cernute. Am incorporat bine totul si am turnat compozitia in tava cu pereti detasabili, cu diametru 20 cm. Am copt la foc potrivit pentru aproximativ 25 de minute. Am scos blatul din tava si l-am lasat sa se raceasca pe un gratar din sarma - intors invers.
Cand a fost complet rece - l-am taiat in 3 felii aproximativ egale.

Am pregatit siropul amestecand cele trei ingrediente pana cand s-a topit zaharul.

Am pus gelatina la hidratat in aproximativ 30 ml apa.
Am dizolvat cafeaua solubila in 2 linguri de apa.
Am mixat branza mascarpone cu zaharul pudra si smantana pana cand a devenit o crema fina.
Separat am mixat smantana pentru frisca.
Am adaugat frisca batuta la crema mascarpone formata mai sus.
Am adaugat si cafeaua dizolvata, esenta de cafea si gelatina topita pe baie de abur.


Acestea fiind gata, am trecut la montarea tortului.
Am "ridicat peretii" tavii cu hartie de copt si am pus primul blat, l-am insiropat - apoi jumatate din crema cu cafea si ciocolata razuita. A urmat blatul numarul 2.... etc... etc...


L-am impachetat frumos si "l-am depozitat" in frigider pana a doua zi cand am scos inelul detasabil si hartia de copt



L-am lasat pe masa din bucatarie aproape o ora... 

Am topit ciocolata la microunde, din aproape in aproape, iar cand a fost topita am adaugat smantana pentru frisca - putin cate putin, amestecand continuu. Am turnat-o apoi peste tort si am intins-o cat m-am priceput de bine.

Am mixat smantana pentru frisca, am adaugat cafeaua si gelatina topita pe baie de abur (fusese la hidratat si ea :) )

Am ornat.... nu am fost foarte inspirata.... Am folosit si cativa "biscuiti de ciocolata" cu bombonele si boabe de cafea :) 


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu