15 august 2015

Ciorba de praz acrita cu zeama de varza


In cadrul provocarii TRADITIE SI GASTRONOMIE ROMANEASCA, lansata de Gina Bradea - gazda lunii august, blogul "Retetele lui Panacris" a lansat urmatoarea tema: CIORBE/SUPE traditionale, cu carne, cu legume, de ce nu cu fructe, calde sau reci

Voi participa cu o ciorba de praz acrita cu zeama de varza, ciorba intalnita foarte des in zona Olteniei. Reteta pe care o fac mereu de cand locuiesc aici este a unei vecine care m-a asigurat ca este autentica si ca singura varianta a acestei ciorbe ar fi cu "taitei lati" in loc de orez :) 

Am folosit:

 - 2 fire praz (aprox 400 g)
- 1 morcov mare
- 1 pastranac potrivit
- 1 ceapa potrivita
- 2 rosii mari
- 300 ml zeama de varza
- 2 linguri orez cu bob lung
- sare
- patrunjel si marar verde
- 3 linguri ulei

Am curatat, spalat si tocat prazul, morcovul, pastranacul si ceapa


Am decojit rosiile si le/am pasat usor cu furculita. 
Am spalat si tocat patrunjelul si mararul


In cele 3 linguri de ulei si putina apa am sotat legumele (morcovul, patranacul, ceapa si prazul) avand grija sa adaug cate putina apa fierbinte din cand in cand. Am adaugat si putina sare.


Cand morcovul a fost aproape fiert/calit, am adaugat cele doua linguri de orez spalate in mai multe ape.


Am adaugat si aproximativ 1,2 litri apa fierbinte si am lasat sa fiarba aproximativ 5 minute, iar apoi am adaugat rosiile


Dupa alte 5 minute ciorba arata asa....
Atat legumele cat si orezul erau fierte, deci am adaugat zeama de varza si dupa cateva clocote si verdeata. Am potrivit gustul de sare si ciorba a fost gata. Am pus capacul si am lasat ca aromele sa se intrepatrunda


Noi am mancat doar cu paine.
Este o ciorba minunata pentru zilele de post




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.


 *     *
*

Sanda, prietena mea si implicit prietena blogului meu, a fost foarte constiincioasa si a pregatit aceasta minunata ciorba in ambele variante: si cu orez si cu paste. Arata absolut minunat ciorbitele Sandei si mi-a soptit ca i-au placut foarte mult :) 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu