23 august 2015

Pastrav meuniere


In urma cu mai multi ani - am mancat la un restaurant dorada pregatita in felul acesta. Mi-a  ramas gandul la gustul acelui peste - mi-a placut foarte mult. Nu am facut niciodata pana acum.
 Intrand de curand in posesia catorva bucati de pastrav, m-am gandit ca este cazul sa pun in aplicare reteta.
 Am cautat pe internet si m-am oprit asupra celei de aici, dar am pus in sos si capere pentru ca asa am mancat eu atunci... :) A iesit cel putin la fel de bun ca cel din amintirea mea :) 

Am folosit:

- 7 bucati pastrav (mai mici si mai mari)
- 3 linguri faina
- 100 g unt
- 75 ml ulei de masline
- 75 g unt pentru sos
- 2 linguri capere
- patrunjel verde
- sare, piper
- 3 linguri zeama de lamaie (dupa gust)

Am curatat pestii de solzi si intestine, i-am pus cateva minutela scurs, iar apoi i-am presarat cu sare si piper.


I-am trecut prin faina si apoi i-am pus la prajit in unt plus ulei de masline.




I-am prajit la foc mic aproximativ 5 minute pe fiecare parte. I-am scos apoi pe o farfurie cu hartie absorbanta. Am pastrat farfuria la cald pe gura unei cratite cu apa fierbinte.



Am scurs untul si uleiul de la prajit, am sters cratita cu un servetel si am adaugat untul pentru sos. L-am topit la foc mic si practic am incalzit caperele in unt, am adaugat apoi zeama de lamaie. Am lasat sa dea doua sau trei colocote, am oprit focul si am adaugat patrunjelul.



Am turnat apoi sos peste pestele prajit. Am mancat cu cartofi natur. Mmmmm!!! 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu