29 august 2015

Prajitura cu nuca si crema de ciocolata


O prajitura atat de simpla, atat de rapida si atat de gustoasa. Are in ea acel ceva care imi place mult. Probabil combinatia dintre ciocolata si esenta de rom... plus nuca...

Am folosit: 

pentru blat: 

- 7 oua
- 210 g zahar tos
- 180 g faina
- 30 g cacao
- 60 g samburi de nuca prajiti
- 1/2 lingurita praf de copt

pentru crema:

- 200 g ciocolata cu lapte
- 100 g ciocolata amaruie
- 200 ml smantana pentru frisca + 50 ml - 70 ml 
- esenta de rom

pentru sirop:

- 150 ml apa
2 linguri zahar
(Am amestecat apa cu zaharul pana cand acesta din urma s-a topit - doar atat)


Pentru inceput am topit ciocolata in cei 200 ml de smantana. Nu trebuiue sa fiarba, doar sa se topeasca.


Am lasat ciocolata sa se raceasca si apoi am pus-o in frigider pentru cateva ore. Cel mai adesea fac asta de seara, dar de data aceasta timpul a fost mai scurt. :) 

Am prajit samburii de nuca in cuptor, atat cat sa devina crocanti.


Am facut blatul mixand timp de 20 de minute ouale intregi cu zaharul.
Am adaugat faina amestecata cu cacao si praf de copt (cernute), iar la final samburii de nuca taiati grosier cu cutitul. Am copt blatul in tava normala la foc potrivit aproximativ 25 de minute (la cuptorul meu). Cand a fost rece l-am taiat in doua.


Peste cateva ore, crema de ciocolata arata asa:


Am mixat crema pana cand a devenit pufoasa si s-a deschis la culoare. Pe rand, am aduagat 50 sau 70 ml smantana pentru frisca si am mixat in continuare. Tot acum am adaugat  si esenta de rom.


Am umplut blaturile si am pastrat cateva linguri pentru partea de sus si "ornament" :) 




Iubitorii ciocolatei cu rom vor adora aceasta prajitura. Nuca din compozitia blatului ii da un plus de savoare :) 

Noi am taiat prajitura dupa doar 2 ore pentru ca nu am mai avut rabdare, dar prajitura asta face parte din acelea care "cu cat stau mai mult - cu atat sunt mai bune" :) 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu