7 septembrie 2015

Salata de dovlecel si ardei copt


Am gasit aceasta reteta simpla in cartea "Conserve de legume si fructe" a Ecaterinei Teisanu.
Fiind vorba despre ardei copt si dovlecel - nu am stat prea mult pe ganduri. 

In acelasi timp, este o reteta foarte potrivita pentru provocarea "Traditie si gastronomie romaneasca" -   gazduita in luna septembrie de Liliana Toma

Reteta este mai mult decat simpla. Voi reda textul in intregime si apoi voi scrie cantitatile folosite de mine pentru cele trei borcane de salata si bolul din imagine.

"Dovlecei tineri se curata si se indeparteaza miezul. Carnea ramasa se prajeste in untdelemn si apoi se toaca cu cutit inoxidabil (nu cu masina de tocat). Se adauga ardeii grasi copti, cojiti si tocati marunt. Se pun in sticle, se infunda si se sterilizeaza timp de o ora la 100 de grade Celsius. Se servesc la masa cu sare, piper, ceapa si untdelemn"

Este o reteta la care nu se foloseste sare sau vreun fel de conservant

Eu am folosit: 

- 1.5 kg dovlecei
- 1 kg ardei capia
- 70 ml ulei de floarea soarelui (aprox)

Am copt ardeii pe un gratar la flacara aragazului. I-am pus intr-o cratita presarati cu sare grunjoasa si i-am acoperit  ermetic. In felul acesta se creeaza mult abur care ajuta mult la indepartarea cojilor. Cand au fost reci i-am curatat de coaja arsa si am indepartat cotorul si semintele.




Am curatat partial dovleceii, am scos mijlocul si apoi i-am taiat felii mai groase. 



Am turnat jumatate din cantitatea de ulei intr-o cratita antiaderenta si am prajit dovleceii pe rand.
Cand a fost cazul am completat cu ulei.
Am scos dovleceii pe servetel absorbant si i-am lasat sa se raceasca.



Apoi i-am tocat. Aceeasi soarta au avut-o  si ardeii copti.





Am pus compozitia in borcane si am presat-o cu lingura astfel incat sa ramana cat mai putine spatii libere sau chiar deloc.



Am pus capacele si am sterlizat la bain marie aproximativ 60 de minute din momentul in care au inceput sa fiarba.

Peste salata ramasa de la umplerea borcanelor am presarat sare, piper proaspat rasnit, putin ulei si otet. 

Iese un deliciu!!




Am in cap deja combinatii de condimente.... Cand le vom consuma - la un borcan va fi adaugata ceapa, la altul usturoi si la al treilea fulgi chilli.... desigur - pe langa sare, piper, otet si ulei.

Am ajuns inca odata la concluzia (daca mai era cazul) ca mancarurile simple sunt atat de gustoase. Uneori ne complicam degeaba....


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 






2 comentarii: