29 octombrie 2015

Cremes (cu biscuiti si frisca)


Am ajuns la concluzia ca biscuitii umpluti pot fi o solutie foarte buna atunci cand nu ai foi pentru cremes si nici chef sau timp sa faci.

Aceasta crema de cremes este preferata mea din totdeauna. La fel cum candva ocoleam retetele cu gelatina, asa era pentru mine si aceasta crema desi imi placea foarte mult. Sora mea m-a convins ca nu este greu de facut si dupa ce am facut-o odata, chiar mi s-a parut floare la ureche :) 

Am avut nevoie de: 

- 1 litru lapte 
- 1/2 litri apa
- 9 linguri zahar

- 1 1/2 cana faina (1 cana = 250 ml)
- 1 cana apa
- 6 galbenusuri
- 6 albusuri
- 4 plicuri zahar vanilinat/vanilina
- 1/2 pachet margarina/unt
- 9 linguri zahar

- 300 ml smantana pentru frisca
- biscuiti Petit Beure sau populari

Din cantitatile de mai sus ies doua tavi potrivite  de cremes sau o tava foarte mare.

(Eu, de data aceasta, am facut doar jumatate de portie. Acesta este si motivul pentru care in poze se va vedea o cana cu faina nu tocmai plina .... 3 galbenusuri.... etc. )

Am inceput prin a pregati tava care urmeaza sa gazduiasca acest desert.
Am tapetat-o cu hartie de copt si am asezat biscuitii astfel incat sa acopar cat mai bine fundul tavii.

Am pus la fiert 1 litru de lapte, 0.5 litri apa si 9 linguri de zahar.

 Separat am amestecat o cana si jumatate de faina cu o cana de apa, 6 galbenusuri si 4 plicuri de vanilina.

Cand a inceput sa fiarba laptele am adaugat compozitia de oua si am fiert totul 15 minute amestecand continuu.




La fiert am adaugat si jumatate de pachet de unt.


Aceasta este crema care a rezultat.


Separat am batut spuma tare cele 6 albusuri cu 9 linguri de zahar.
In crema fierbinte am adaugat spuma de albusuri. In felul acesta albusurile nu raman crude. Am amestecat usor, ca la blat - cu ajutorul telului.


Am turnat crema calda peste biscuiti. Si in cazul in care am foaie de cremes - procedez la fel.


Peste stratul de crema am adaugat frisca batuta si apoi biscuiti faramitati.
Am pus tava la frigider pentru aproximativ 3 ore si apoi am savurat cu mare pofta.




Crema are un gust minunat, este fina, pufoasa... este perfecta si se taie extrem de bine.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu