21 octombrie 2015

Lichior de gutui



Am facut pana acum tot felul de bauturi de casa... visinata, cornata, caisata, zmeurata, afinata, o licoare deosebit de buna din cirese amare, limoncello de lamaie dar si de portocale....

A venit vremea sa fac si din gutui. Pe termen lung.... am in plan lichiorul din nuci verzi.

Am avut nevoie de: 

- 1 kg gutui (aproximativ)
- 1 kg zahar
- 1 kg alcool dublu rafinat
- vodca sau tuica 

 Am facut doua portii si pentru fiecare portie am folosit cantitatile de mai sus, dar tehnici de lucru diferite

Am spalat bine gutuile si le-am taiat bastonase.



Am pus fructele taiate in borcane de 3 litri. 

Intr-un borcan am pus doar zaharul...


... iar in celalalt borcan am pus si zaharul si alcoolul.


 Am pus borcanele la loc intunecos si am avut grija sa le "agit" macar de doua sau trei ori pe zi.

In borcanul in care am pus doar zaharul a rezultat un sirop gros, iar in borcanul in care am pus si alcoolul.... a fost putin mai dificil pentru ca zaharul parca s-a impietrit si s-a dizolvat foarte greu. In cele din urma, peste aproxiv o saptamana, am turnat 1 litru de alcool dublu rafinat si peste siropul de zahar.

Intre cele doua lichioruri este o diferenta foarte mare in primul rand de culoare si apoi si de textura.


Ca lichiorul sa poata fi baut, am adaugat vodca peste aceasta "esenta"... 
Eu am pus aproape un litru.... dar fiecare pune cat vrea, cat are... dupa gustul lui :) 

Cum intre timp mi-am dat seama ca-mi sunt de trebuinta borcanele, am golit continutul lor in peturi d eplastic de 2,5 si 3 litri. Uite asa am uitat de ele aproape un an :) 
Am degustat, am dat si la altii sa deguste.... si intr-un final mi-am dat seama ca trebuie sa si dovedesc ca prin camara mea a trecut asa ceva :))





Este foarte aromat si pe langa gustul de gutui are si un puternic gust de "MAI ADA" :) 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu