29 octombrie 2015

Placinta cu dovleac


Imi place dovleacul oricum: crud, copt.... fiert sau in diverse preparate: strudel cu dovleac, tarta... supa crema...dar, placinta cu dovleac este in topul preferintelor. Motiv pentru care atunci cand am macar o bucata de dovleac care nu este foarte apos - "placinta" scrie pe el :) 

Placinta pe care o fac este o reteta cu ingrediente simple si este adaptata pentru tava mea cu diametru 30 cm.

Cu aceasta placinta particip la provocarea lunii octombrie din cadrul proiectului
  "Traditie si gastronomie romaneasca" - lansat de Gina Bradea.

Am folosit: 

- 500 g faina
- 150 g untura
- 200 ml apa calduta
- 10 g drojdie proaspata
- 1 lingura zahar
- 1 lingurita sare

Pentru umplutura: 

- 1.5 kg dovleac
- 150 g zahar
- 1 lingurita scortisoara
- 3 linguri ulei

- 1 lingura gris
- zahar pudra
- 2 linguri de lapte

Am inceput cu umplutura: am curatat dovleacul, l-am spalat, l-am taiat felii si apoi l-am razuit cu ajutorul mixerului de bucatarie. Pe vremuri, doar o mana de barbat avea putere sa razuiasca pe razatoarea clasica dovleacul pentru placinta :) 



Am adaugat cele 3 linguri de ulei, zaharul si scortisoara. La foc mic - amestecand mereu -  am inmuiat putin dovleacul. Nu am dorit sa-l tin mai mult pe foc pentru ca s-ar fi transformat intr-o pasta si eu am vrut sa ramana mai "brut" - mai ca la tara :)  


Cand am considerat ca este gatit suficient l-am pus la racit si m-am ocupat de aluat.

Am frecat drojdia cu lingura de zahar pana cand aceasta s-a facut lichida. Am pus untura in apa calduta, am adaugat amestecul de drojdie si zahar si apoi faina si sarea. Am framantat totul pana s-a facut un aluat neted si nelipicios. Am adaugat faina treptat - in functie de cerinta. am avut 500 g cernuta si cantarita. A intrat toata.

Am pus aluatul sa creasca intru-n castron - in loc caldut - pentru aproximativ 45 de minute.




Am impartit aluatul in doua si am intins prima foaie potrivita pentru tava.
Am intepat cu furculita in cateva locuri, am presarat o lingura de gris (desi nu era cazul pentru ca dovleacul nu a fost deloc apos) si am adaugat dovleacul calit.



Am nivelat bine si am pus cea de-a doua foaie. Am apasat usor aluatul peste umplutura, am sigilat putin marginile si am intepat cu furculita si de data aceasta - foaia. Am uns placinta cu lapte, simplu - doar cu lapte.



Am copt placinta in cuptorul preincalzit, la foc mediu (cuptor pe gaz) fix 35 de minute. Atata a fost necesar, dar asta depinde de cuptor si de cat de groasa este placinta.


Cred ca este mai mult decat evident faptul ca nu am avut rabdare sa se raceasca complet si am si furat o felie.... abia dupa aceia am pudrat-o cu zahar :) 



Este suuuper!!! Exact asa cum o stiam. 
Poate am exagerat putin cu dovleacul, ceea ce nu este tocmai un minus pentru aceasta placinta.
 Culoarea dovleacului s-a inchis putin din cauza scortisoarei. Data viitoare presar scortisoara peste dovleac in tava. Sunt sigura ca efectul va fi acelasi :) 





Rotunda sau dreptunghiulara.... rezultatul este acelasi: super gustoasa!!! 😘



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu