10 octombrie 2015

Rulada cu crema de ciocolata, rom si stafide


"Ce mai faci dulce?... Ce mai faci dulce? .... Ce..."
In doua minute am facut "inventarul" in camara si frigider.... Hm... nu am unt.... si nici frisca.... Am oua, ceva zahar, faina, ciocolata, mascarpone....  crema de branza.... 
.... Ce sa fie? Ce sa fie?.... Iolanda ma scoate din impas si-mi zice: "Rulada!"
Zis si facut! :) 

Pentru blat am folosit: 
- 4 oua
- 4 linguri faina
- 4 linguri zahar
- 2 linguri cacao
- 2 linguri lapte
- 2 linguri ulei
- 1 plic zahar vanilat
- un praf de sare

Pentru crema:

- 250 g mascarpone
- 200 g crema de branza Pilos
- 200 g ciocolata amaruie
- 5 linguri lapte
- 1 lingura esenta de rom
- 3 linguri stafide aurii (aproximativ)
- 1 plic gelatina

Am inceput cu blatul. Am mixat foarte bine albusurile. Am adaugat pe rand zaharul si zaharul vanilinat. Am mixat pana cand acesta s-a topit complet.
Am adaugat pe rand galbenusurile si apoi uleiul si laptele.
Am renuntat la mixer si cu ajutorul telului am incorporat faina amestecata cu cacao si sare.


Am omogenizat bine compozitia cu miscari de sus in jos si am pus-o intr-o tava mare, tapetata cu hartie de copt. Am copt blatul aprovimativ 13 minute (la cuptorul meu). Testul cu scobitoarea este sfant :) 
Am umezit un prosop si am scos blatul impreuna cu hartia de copt din tava in care s-a copt. Am rulat blatul cu ajutorul hartie de copt si apoi am invelit sulul format cu prosopul ud. Dupa aproximativ 15 minute am luat prosopul ud.



"Am uitat" de blat si am inceput sa pregatesc crema.... 
Am rupt ciocolata bucati intr-un castronel agreat de microunde. Am topit-o din aproape in aproape (amestecand mereu in ea cu o spatula de silicon) si cand a fost topita complet am incorporat cele 5 linguri de lapte.... In mod normal as fi pus frisca, dar de data aceasta nu am avut :) 

Am pus gelatina la hidratat in cateva linguri de apa calduta.
Aceeasi soarta au avut-o si stafidele.

Am amestecat crema mascarpone cu crema de branza Pilos.
Am impreunat ciocolata topita cu amestecul de branza. Am adaugat esenta de rom, gelatina topita la baie de abur si gata crema....:) 




Am intins blatul de rulada, am pus crema peste el, avand grija sa nu pun la un capat ca sa nu iasa atunci cand o rulez . Am pastrat cateva linguri de crema pentru "ornat". Am presarat si stafidele hidratate.


Am rulat cu grija blatul....



Ce a iesit mai departe... este pura intamplare... :)



Sectiunea este putin neclara pentru ca este seara si crema nu este intarita suficient.
Poate maine - repetam sedinta foto :) 



A doua zi...








2 comentarii: