24 octombrie 2015

Tarta cu ricotta si ciocolata


Am facut aceasta tarta in urma cu mai multa vreme. Nu mai stiu de unde am reteta, dar imi amintesc ca a fost foarte buna. Pozele nu sunt prea grozave, dar sunt sigura ca o voi reface si sper ca voi face niste poze mai.... "inspirate" :) 

Pentru aluat am folosit: 

- 300 g faina
- 100 g zahar
- 75 g unt foarte rece
- 1 oua
-1 plic praf de copt
- 1 plic zahar vanilinat

Pentru crema: 
- 500 g ricotta
- 120 g zahar
- 3 linguri lapte
- 1 plic zahar vanilinat

100 g ciocolata cu cel putin 45% cacao

Am amestecat faina cu untul rece taiat bucatele pana cand am obtinut un amestec nisipos. Pentru aceasta operatie "complicata" am folosit robotul


Am adaugat si celelalte ingrediente si am amestecat in continuare tot cu lamele robotului. A rezultat un aluat tot nisipos. L-am pus la frigider pana cand am pregatit crema ricotta.


Pentru crema ricotta am amestecat toate ingredientele pana cand am obtinut o crema fina. Am facut asta cu ajutorul mixerului

Am tapetat forma pentru tarta cu hartie de copt si am pus jumatate din compozitie. Am nivelat cu atentie astfel incat sa nu strivesc aluatul.


Am adaugat crema de ricotta, am nivelat avand grija sa las cam 1 cm pana la margine.
Am acoperit stratul de ricotta cu ciocolata razuita.



Peste stratul de ciocolata am adaugat restul de aluat. Stratul de ciocolata trebuie sa fie acoperit in intregime. NU am presat aluatul - pur si simplu l-am presarat.


Am copt totul la foc potrivit aproximativ 30 de minute (la cuptorul meu)



Am lasat tarta sa se raceasca putin in tava in care s-a copt, apoi am transferat-o pe un platou.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu